Pagina's

woensdag 5 augustus 2015

Hooray for Hollywood!!


Het weer: Prachtig mooi weer met een paar druppels (die ik zelfs gemist heb dankzij een attractie)
Aantal foto’s: 562
Totaal aantal foto’s: 4494



@Marleen, Anita, Arianne, Esther en Caroline: Mam laat zich niet zo gauw klein krijgen hoor en wij houden haar ook goed in de gaten zodat we zeker weten dat ze er toch ook van geniet. Zolang ze niet naar beneden kijkt gaat het goed
@Pieter: Ik heb geen idee of dat het bordje daar hangt maar dan hebben zij het waarschijnlijk ook niet gelezen.
@Agnes, Esther en Nicole: Ik had geen idee dat die parkeergarage´s ook al in Nederland en Belgie zijn. Het is een geweldig systeem maar geloof gelijk dat daardoor het parkeergeld gelijk omhoog gaat.

Om maar gelijk met goed nieuws te beginnen. WE HEBBEN YENTLE HAAR TELEFOON WEER TERUG. (tenminste, hij is op een veilige plek) Gisteren nadat de Jehova getuige aan de deur was geweest stelde Kenneth voor dat ik toch nog een keertje naar Lost en Found van Disney zou bellen om te vragen of Yentle´s telefoon toch nog opgedoken zou zijn. Eerst zat ik een behoorlijke lange tijd in de wachtrij, en dit keer zonder het gebruikelijke Disney vermaak. Toen ik iemand aan de lijn kreeg legde ik de situatie uit en die mevrouw die ik sprak zette me weer even “ on-hold” zodat ze het kon nakijken. Nog geen twee minuten later kwam ze terug en vertelde ze me dat de telefoon naar Nederland was gestuurd. Ik had namelijk na het avond eten bij Epcot een briefje ingevuld met onze naam, adres, telefoonnummer en een omschrijving van de verdwenen telefoon.
Ik was helemaal verbijsterd en wist ook niet zo goed te reageren. Ik was totaal in shock. Het feit dat ze me wel gelijk kon vertellen dat het Nederland was waar ze het naar toe had gestuurd gaf me wel een beetje een goed gevoel maar eigenlijk had ik ook wel een gevoel van eerst zien en dan geloven.
We hadden het wel aan Yentle verteld en hier kan je haar reactie zien. 


Vandaag gingen we naar Hollywood Studios. Ons laatste Disney Park van deze vakantie. Wat hebben wij een heerlijke dag gehad zeg. Een stralende zon in de lucht de hele dag. Het was heel warm maar elke keer als iemand maar neigde naar klagen werd dit gelijk afgekapt. Dit was zo vele malen beter dan die regen. De wereld ziet er gewoon een stuk vrolijker uit en de mensen kijken ook zoveel gezelliger. We waren alweer vroeg op het park want de Fastpassen zouden vroeg gaan starten. 



Tussen 9:05 en 10:05 uur konden we in de Tower of Terror terecht. Dus nadat we binnen de poorten waren gekomen stiefelde we gelijk door naar de toren. We konden lekker doorlopen en voordat we het wisten stonden we voor de lift en konden we verder.






Helaas zaten we dit keer op de achterste rij en ik vond in zijn geheel de rit een beetje tegenvallen. We bleven heel erg in het donker en voor mijn gevoel hebben we weinig naar buiten kunnen kijken. Nou kan dit ook liggen aan de achterste rij, daardoor kan je ook minder goed kijken. De meiden vonden het in ieder geval weer geweldig. 


Daarna wilde we naar de achtbaan van Aerosmith maar daar stond al een wachtrij van 60 minuten en dat vonden we nu te lang om daar Kenneth, Corrie en Bert op te laten wachten want die wilden daar niet in.


Hierna liepen we weer richting Hollywood Boulevard waar net de mensen aan het wachten waren voor de Frozen parade. Wat een leuke parade was dit. Er werd zelfs sneeuw gecreΓ«erd wat wel een heel raar gezicht is met een prachtige blauwe lucht en 35 graden op je huid.   Hij duurde niet echt lang maar alles zat erin wat erin moest zijn. Nu kom je in Hollywood Studios veel Frozen tegen, je kan het echt niet ontlopen al doe je nog zo je best. 






Na de parade gingen we naar de Frozen sing-a-long. Terwijl ik dit typ wil ik zeggen dat onze meiden eigenlijk helemaal niet zo met Frozen bezig zijn maar na vier zinnen te hebben getypt waar het woord FROZEN in staat kom ik nogal ongeloofwaardig over denk ik. Maar het is waar, ze vinden de film heel leuk maar ze hebben er voor de rest niet zo heel veel mee. Toch had ik de tweede fastpass voor de sing-a-long geregeld omdat ik eigenlijk niet goed wist wat mijn derde keus moest worden en zingen en de film waren wel geliefd. We stonden helemaal vooral in de fastpassrij en konden al vrij snel doorlopen. Dat was wel lekker want dan stonden we overdekt. De zon is echt heerlijk maar om daar heel de tijd in te staan wachten was misschien iets te pittig voor sommige van ons.






Wat een leuke show was dit zeg! Er werd in gesproken en grapjes gemaakt en ook gezongen. Zoals de titel van de attractie al aangaf kon je gezellig meezingen en dat deden onze meiden maar ook alle andere kinderen uit volle borst. Het meisje wat voor me zat kon zich vaak niet bedwingen en moest er ook bij bewegen. Handjes omhoog, een boog maken van alles en nog wat. Bij het finale stuk moest ze zelfs gaan staan. Ze zat er helemaal in. Wat heeft dat kind een plezier gehad. Was iets minder leuk voor mij met fotograferen en filmen maar ach, het is tenslotte iets voor kinderen en ze had de tijd van haar leven. Ik zelf moest heel de tijd wel denken aan die vrouw die ik op YouTube heb gezien die helemaal gek word van haar dochter die al drie dagen de liedjes van Frozen zingt. Voor diegene die het nog niet gezien heeft, je blijft lachen. Kijk maar



Na deze show zijn we het Chinese theater in gegaan voor de great movie ride. Die is ook leuk. Wat heel leuk is van Hollywood Studios is dat de meiden daar vier jaar geleden voor het laatst zijn geweest en zich alles heel slecht kunnen herinneren. Het is dus allemaal heel nieuw voor hun en dat maakt het voor ons weer heel leuk om met hun mee te kijken. Hier en daar komen nog wel wat herinneringen terug, natuurlijk het meest bij Yentle, maar een hoop weten ze toch niet meer precies. Solange was vijf toen ze er voor het laatst was en Mea was net vier.




Nu werd het tijd voor de laatste fastpass voor vandaag. Toy Story Mania. DE attractie van Hollywood Studios vind ik. Die is gewoon zo leuk om te doen. de gemiddelde wachtrij is daar altijd meer dan een uur voor dus een fastpass is geen overbodige luxe. We konden lekker doorlopen binnen en voor we het wisten stonden we voor de poortjes om in het karretje te stappen. 





Het ging er weer fel aan toe. We zijn een fanatiek gezin en met dit soort attracties is de competitie hoog. Ik zat naast Solange en voor een lange rijd stond zij voor maar de laatste twee spellen kon ik heel goed scoren en ik wil geen namen noemen hoor maar het begin met een J en het eindigd op acqueline hahahahaha. Ik heb zelfs van Kenneth gewonnen. Sterker nog, Yentle heeft zelfs van Kenneth gewonnen hahahaha. Kenneth is bijna altijd de winnaar bij dit soort attracties. Hij weet meestal de meest punten opbrengende mikpunten te raken. Maar vandaag had hij zijn dag niet en werd flink ingemaakt. Natuurlijk ligt dit in Kenneth zijn wereld anders en wilt hij ons wijsmaken dat hij dit expres heeft gedaan omdat hij het plezier voor ons niet wilt verpesten. Ja daaaaag, dat wilt hij zichzelf wijsmaken maar Yentle en ik weten beter. We kicked hiss *ss, this time. Whoopwhoop!!!!





Net voordat we Toy Story ingaan krijg ik een Whatsapp van Dion. Marlies is in ons huis en er liggen twee pakjes van Disney Lost en Found op de deurmat. Klopt dit???? Gelijk maar Marlies gebeld en wat blijkt……Disney vond het zo zielig dat Yentle het een aantal dagen zonder haar mobiel moest doen dat ze ons ook gelijk een Sony Cybershot camera cadeau hebben gedaan. Iemand bij Disney heeft een beetje zitten snurken want die heeft ons adres over iemand anders zijn adres geplakt en daardoor kregen wij ook nog die camera. Die is namelijk van iemand die in Engeland woont. Maar het is wel Yentle´s mobiel die er ook bij zat!!!! Yeahhhhhhhhhh!!!!!!!!!! Wat een top service is dit zeg. Ze hadden ook mijn mobiel kunnen bellen want dan hadden we hem nog op kunnen komen halen maar dit is natuurlijk ook geweldig. Ze heeft gewoon toch nog haar mobiel. Wat een blijdschap. Kenneth is gelijk gaan mailen om die andere telefoon te gaan annuleren. Of dit nog gaat lukken is de vraag want die hadden we wel heel goedkoop kunnen scoren maar anders komt daar toch nog wel een oplossing voor. Dit is in ieder geval wel iets heel bijzonders. Marlies gaat regelen dat die camera bij de rechtmatige eigenaar gaat komen. Die zal ook wel blij zijn dat hij/zij de camera terug heeft.






Na Toy Story gingen we wat drinken en daarachter zit een grote “speeltuin” gethematiseerd met  “Honey I shrunk the kids”. 






De meiden gingen daar even kijken en op een gegeven moment kwam Yentle huilend terug. Die had op een glijbaan gezeten en een klein kind die voor haar was kon niet snel weggaan. Yentle wilde afremmen met haar handen wat haar een brandplek op haar hand opleverde. Dat deed natuurlijk veel pijn. We zijn gelijk gaan koelen met ijs en flesjes koud water maar echt verbeteren deed het niet. Die zon brandde er lustig op los en dat was op zo´n plek niet zo fijn. Na de show van de Muppets zijn we toch maar naar de First Aid gegaan en daar waren ze weer super aardig. Dat is echt zo opvallend. Hoe aardig en bereidwillig de mensen zijn. Ze werd gelijk geholpen en ze kreeg een cooling gel erop met een gaasje en een verbandje. Die gel zou het allemaal verdoven en ook koelen waardoor het minder zou gaan branden.








Na de show van Indiana Jones zijn we gaan eten bij 50´s Prime Time Cafe. Wat een onwijs leuk restaurant is dit. Je wordt door “moeder” naar binnen geroepen dat je moet komen eten en dan kom je in een soort keuken. Er zijn allerlei hoekjes gemaakt waar je dan aan de keukentafel kan zitten en de serveersters zijn dan ook echt een soort moeder. Ze spreken je aan op een bepaalde manier en letten ook op je tafelmanieren. “ geen ellebogen op tafel” “stop je telefoon weg”  “eet je bord leeg” . Je krijgt zelfs een stikker als je je bord hebt leeggegeten. Het is te leuk allemaal en dit is ook in de jaren 50 stijl. En het eten………HEERLIJK!!!!!








Toen onze buiken vol zaten, en bij de een was die wat voller dan de ander. Sommige van ons hadden wel een heel groot toetje gekozen (en die ging helemaal op!) gingen richting het Fantasmic terrein. 



Ervaring heeft geleerd dat je daar wel een beetje op tijd wilt zijn. Corrie, Bert en Kenneth gingen daar zitten en ik ging met de meiden toch nog een keertje de achtbaan in het donker proberen. Wel weer een flinke wachtrij maar ach, of we wachten buiten voor Fantasmic of we wachten voor een achtbaan. Wachten is wachten. Voor Solange en Mea was het een primeur en ik moet zeggen dat Mea wat dat betreft flink is veranderd. Van het meisje dat zelfs bang was van de muziek paddestoelen in de Efteling tot het meisje die echt kan genieten van een achtbaan in het donker. Ze wilt zich echt niet meer laten kennen en doet niet onder voor haar zussen. Solange heeft deze vakantie een aantal primeurs achter de rug dus die was er “Cool” “Chill” “Relaxed” onder maar als je goed in de poppetjes van haar ogen keek zag je dat die flink ervan had genoten.

Toen we eruit kwamen liepen Mea en ik terug naar de andere en Sol en Yentle gingen nog een keertje via de Single rij. Toen Mea en ik bij de andere aankwamen gingen ze net de touwen weghalen voor de toegang naar Fantasmic dus we gingen snel naar binnen. Kenneth bleef achter om de meiden op te wachten en toen die weer tevoorschijn waren gekomen kwamen ze gauw bij ons zitten. We hadden echt goeie plekken kunnen bemachtigen. In het midden bovenaan. Makkelijk om straks weer snel weg te lopen en nu hadden we prima zicht. Het is altijd even een zit om te wachten wanneer de show begint maar de tijd gaat toch vrij snel en het is ongelovelijk om te zien hoe vol met mensen het wordt. Leuk is het ook als dan “de Wave” wordt gestart. Dit keer ging die heel goed en bijna alle mensen deden mee. Hij is zeker wel 8 keer heen en weer gegaan.
De Fantasmic show was weer geweldig. Vooral die projecties op het water vind ik heel bijzonder want dat zie je nergens anders.













Na de show gingen we naar huis. De meiden waren moe en ook wij volwassenen hadden er wel eens frisser bijgelopen. Toen we op Hollywood Boulevard kwamen stond het daar weer vol met mensen die klaar stonden voor de Frozen show. Ik had in de gauwigheid wel gelezen dat er een Frozen show was maar was wel een beetje klaar met die meiden. Het was goed zo. Dus hup hup hup in het treintje die ons naar de parkeerplaats van onze auto zal brengen. Dat ging prima, je kon wel merken dat er nog een hoop mensen in het park bleven voor die Frozen show want echt heel druk was het niet. Toen we net op de plek kwamen waar we moesten uitstappen voor onze auto ging het opeens los. Een prachtig vuurwerk in de lucht. Ergens had ik de memo gemist dat er een prachtige vuurwerkshow bij die FROZEN SHOW zat!!!!! Gloeiende gloeiende gloeiende. In de verte horden we wel iemand zingen dat we het “Let it Go” moesten laten maar wat hadden Kenneth en ik de pest in. Wij zijn dol op dit soort vuurwerk. Grote bollen en prachtige kleuren. Echt heel mooi. We hadden nu wel mooi uitzicht op het vuurwerk en ik heb er ook weer heel veel foto´s van gemaakt maar de show erom heen hebben we wel gemist. Nu snap ik beter waarom al die mensen bleven staan.

Dus voor iedereen die nog naar Hollywood Studios gaat. Blijft vooral voor die show. Je krijgt prachtig vuurwerk te zien! 







Voor de volgers van Yentle´s vlog. Vandaag twee tegelijkertijd. Helaas kon ze niets meer veranderen aan het filmpje van gisteren dus die heeft een probleem met het geluid en de beelden. Probeer er een beetje doorheen te kijken want het blijft wel een leuk filmpje.

Dit is vlog 11

Dit is vlog 12







11 opmerkingen:

  1. Inderdaad is het "No Solliciting "-bordje nogal aan de kleine kant, dus dat zal het punt zijn .

    Geweldig dat het mobieltje weer terecht is, en wat levert Disney Lost & Found een goede service daar kunnen een hoop bedrijven nog een voorbeeld aan nemen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn voor Yentle dat ze haar telefoon terug heeft!En inderdaad wat een service om daar maar gelijk een fototoestel bij te doen.Jac het is je weer gelukt om buiten beeld te blijven met je leuke regenjasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zag er heel gezellig uit in Hollywood en zo te zien hebben jullie ervan genoten. En wat ben ik blij dat Yentle haar mobiel terug heeft. Haar vlogs vind ik trouwens geweldig en ze moet er vooral mee doorgaan. Succes de rest van de vakantie en geniet vooral.

    Groetjes Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whoehoe, telefoon terug, super, wat een service! Top dag, iedereen genoten, daar doe je het voor. Met dat ik dit lees, denk ik, wat missen we dat hier, die vriendelijkheid en die bereidwilligheid van mensen. Zelfs Eric zei gisteren, we gaan gewoon weer naar Amerika volgend jaar, zulke minkukels hier in FR.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yeh!!! Telefoon weer terug, gelukkig! Wat een dag weer, ik vind dat jullie het allemaal goed vol houden hoor, is toch een hele drukke lange dag. Wel heerlijk genieten van alles natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig dat de telefoon terecht is en zelfs al opgestuurd naar Nederland, ongelooflijk. Wat schrijf je toch leuke uitgebreide verslagen Jacqueline, net of we er bij zijn. Dit was echt weer een top dag en gelukkig konden de poncho's thuisblijven. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. petje af voor Disney. Geweldig dat was hier in Nederland niet gebeurd. Die was ingepikt. En wat een dag...snap best dat jullie moe waren...Let it go..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. petje af voor Disney. Geweldig dat was hier in Nederland niet gebeurd. Die was ingepikt. En wat een dag...snap best dat jullie moe waren...Let it go..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk dat de telefoon weer terug is. Goede service van Disney World !!!! Wat heb je weer een mooi verslag gemaakt van deze dag. Het is wel een werk om dit allemaal op te schrijven. Maar het leest heerlijk weg. Jammer dat jullie het vuurwerk hebben gemist.

    Disney gebruikt inmiddels veel meer de projecties op water. The World of Colour in het DIsneyland Park in Anaheim en ook de Disney Dreams show in Disneyland Parijs gebruiken deze techniek ook al. En het is inderdaad heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Onvoorstelbaar dat de telefoon nog gevonden is maar wat fantastisch!! Daar kan alleen Fantasmic tegenop :):)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik sprong een gat in de lucht hoor Yentle toen ik je telefoon in de brievenbus zag liggen: ik dacht: hier gaat een meisje HEEEEEEL blij van worden als zij dit hoortπŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌ(en papa en mama ookπŸ˜‰)
    Had hier thuis ook een heeeeel blij meisje toen ze jullie verslag van Frozen zag met de foto's!!!! Gelukkig zingt ze niet heel de dag 'Let it go' maar zodra Olaf en Elsa in beeld komen, gebeuren er toch wel hele rare dingen met haar😜😜😜
    Jullie koffers al vol met spullen en jullie hoofden al helemaal vol met allemaal mooie indrukken, herinneringen en geweldige momenten en dank zij de blog genieten wij echt mee,

    Dikke kus van ons 4

    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje achterlaat. Reacties van jou maakt het in de avond leuk om door te gaan.