Pagina's

donderdag 23 juli 2015

And off we go!!

het weer: heel veel zon boven in de lucht en licht bewolkt toen we aankwamen
aantal foto's:
totaal aantal foto's:

Vandaag was het dan eindelijk weer zo ver. We gaan weer naar ons geliefde vakantieland. Ik zie er altijd heel erg tegenop want dat reizen is echt slopend voor me. Maar als je niet reist dan kom je ook nergens en ik wil heel graag wel ergens komen. Het is dus altijd maar even kiezen op elkaar en gewoon doorgaan. Gisteravond hebben we Little miss Pip naar Marga gebracht. Die voelde al heel de dag dat er iets ging gebeuren want ik liep al haar spullen te verzamelen. Eten, speelgoed, borstel, mandje; het verdween allemaal in een grote tas. Toen we na het eten haar gingen wegbrengen wist ze ook niet of nu blij mee moest lopen of dat ze maar op de bank bleef zitten. Bij Marga was ze wel heel vrolijk en ging het afscheid nemen ook heel goed. Ze heeft het daar prima naar haar zin en er zal zeker heel goed voor haar gezorgd worden. Zoals Marga zei: “we zorgen voor haar of dat ze van ons is”. Ik heb er alle vertrouwen in.

Toen gauw naar huis. De kinderen gauw naar hun bed sturen en zelf ook zo snel mogelijk de laatste restjes in de koffer stoppen. Even nog wegen, een paar dingen verschuiven, alleen nog de laatste toilettas morgenochtend erbij en dan kunnen we gaan. De wekker zou om 4:30 gaan. Daar kreeg mijn wekker alleen deze ochtend geen kans voor. In tegenstelling tot alle andere ochtenden in het jaar stond er nu een heel vrolijke, hyperactieve Yentle naast ons bed. Drie minuten voordat mijn wekker af zou gaan. Zo vrolijk is ze anders nooit. Je kan haar op ieder willekeurige andere ochtend het beste vergelijken met een donderstorm waar iedereen uit lijfsbehoud het verst bij verwijderd blijft. Om zo veel mogelijk de bliksemschichten te ontwijken die zij dan om zich heen afvuurt. Nee een zonnestraaltje is ze nooit in de ochtend. Maar vandaag wel. Ze had weer zoveel zin om te gaan. Gingen we maar elke dag op vakantie!

Het was weer een kort nachtje voor iedereen maar voor een aantal van ons was het niet echt tot slapen gekomen. Nu beginnen de meiden daar ook last van te krijgen. Om vijf uur stonden de oudelui voor de deur. Wij waren startklaar om te gaan. Gauw de koffers in de achterbak en 5:05 reden we richting Schiphol. Gelukkig reed het heel lekker door en waren we er nog binnen het uur. Het was rustig op P3. De mannen brachten gauw de auto weg en al snel waren ze weer terug zodat we met de bus naar de vertrekhal konden.

Het was gisteren niet mogelijk om online in te checken dus stond ik daar aan zo’n paal alles in te voeren en te controleren. Toen dat achter de rug was kwamen we er achter dat voor de senioren in ons gezeldschap al wel was doorgeboekt maar voor ons niet. Dat stond niet op de boardingpas. Maar even gaan vragen want we wilden wel heel graag dat de koffers ook de juiste weg wisten te vinden. Een aardige vrouw van de KLM kwam ons al gauw verder helpen. Zij regelde nieuwe passen waarop wel ons vervolgtraject op vermeld stond. Dus op naar een nieuwe ervaring. Het zelf inchecken van je koffers. De eerste twee koffers waren geen probleem. Prima onder het gewicht. De klep ging elke keer dicht en weg waren de koffers. Gelukkig had Kenneth toen een prima idee om dan toch eerst de zwaarste koffer erop te zetten want als er iets mis ging dan hadden we nog een koffer over om iets te regelen. Dat was maar goed ook want deze koffer was ineens 1,5 kilo te zwaar. Kak!! Die nog steeds aardige mevrouw vertelde ons toen dat we toch dan moesten gaan hevelen met onze spullen want er mocht niet meer gecompenseerd worden. Gauw de sleutels zoeken van onze slotjes, gauw die toilettas eruit en nog maar een ander tasje en die in die andere koffer gestopt. Die was een stuk lichter. Nu moesten we echter wel gelijk naar de balie waar wel een medewerkster achter zat. En wat bleek!!! Nu was onze lichte koffer weer veel te zwaar en onze lichte koffer weer een stuk onder het gewicht. Dat kon nooit die toilettas zijn! Dat meisje achter de balie had het allemaal gevolgd en die zei ook dat ze het wel geloofde dus ze deed deze twee koffers gewoon labelen en ze mochten mee. Dus tip voor iedereen……probeer toch maar bij de balie je koffers in te checken. Die denken wel met je mee.

Door naar de douane. Alles gauw in de bakken gedaan, onze schoenen mochten we in Nederland gewoon aanhouden en door de scanner ermee. En wat bleek….onze Mea vond het toch een heel goed idee om toch nog een schaartje mee te nemen. Die had ze gewoon los in haar overvolle tas gemikt maar de scanner had hem toch opgepikt. Dus die douanebeambte ging op onderzoek uit en na veel wroeten kwam het schaartje naar boven. Hij werd heel goed bekeken en weer terug gemikt in de overvolle tas! Blijkbaar kan je met een kinderschaartje niet al te veel schade uitrichten.

En weer door, naar de super ongezellige, op zijn kop staande vertrekhal waar alle winkeltjes in de verbouwing zijn en waar de plaza is geminimaliseerd. Gauw toch even twee tafeltjes bij elkaar geschoven want we hadden nog niet gegeten. Dat was weer even schokkend voor onze portemonnee. Ik verwacht dat we voor dit bedrag zeker twee keer hadden kunnen ontbijten in Amerika. Maar ach, we moesten toch wat in onze maag hebben dus het was niet anders.

Na het ontbijten gingen we nog even langs de alternatieve “winkeltjes” en werd er weer het nodige aan heerlijk geurende luchtjes ingeslagen. Traditiegetrouw hoort dit aan het begin van onze vakanties. Een krantje voor pap en toen konden we door naar gate D28. We waren nog niet eerder bij D-gate geweest. Natuurlijk hadden we weer zo’n beetje een van de laatste gates maar ach,
we hadden de tijd. Echt lang duurde het wachten niet dat we mochten boarden. Alles liep goed op schema en al gauw gingen we de lucht in. Dit ritje duurde niet lang.

Voordat we het wisten waren we al in Dublin en konden we weer onze benen strekken. Uit het vliegtuig door naar connecting flights. In Dublin heb je echter ook een Amerikaanse douane, dat is heel gemakkelijk want daardoor hoef je in Amerika niet meer door de douane en hier was het een heel stuk minder druk. Eerst gingen we nog even wat eten omdat we weten hoe het vliegtuigeten smaakt, dan hadden we tenminste een ondergrondje. Voor de douane had je leuke winkels en ook wat eet plekken waaronder een Burger King. Die werd de gelukkige vandaag. Nadat we hadden gegeten gingen we richting de douane. We konden bijna gelijk doorlopen. Daar werd ook weer alles in de bakken gedaan en ging het door de scanner dit keer werd Yentle eruit gehaald. Die man bleef zoeken en zoeken en zoeken naar iets wat hij gezien had op de scanner. Tot op dit moment zijn we er niet achter wat dit nu precies geweest moet zijn geweest want verschillende dingen moesten nog apart door de scanner maar niets bleek het te zijn geweest. Uiteindelijk kon ze alles weer in haar rugzak stoppen en konden we weg. Op naar het volgende gedeelte. Daar ging het probleemloos. We wisten wat we moesten doen. Alleen antwoord geven op de vragen die hij stelde, niet grappig willen zijn en vooral heel behulpzaam. Wat heel nieuw voor ons was dat hij onze kaartjes scande die we hadden gekregen voor de koffers en daardoor kwamen ze op een scherm te zien. Je ziet dan een foto van een meneer die onze koffer scant. Op de foto is heel duidelijk je koffer te zien/herkennen en hij vraagt dan ook of dit jouw koffer is. Dit doet hij dan ook met de andere koffers en als je ze allemaal geïdentificeerd hebt komen nog wel de vragen of we ze zelf hebben ingepakt of alleen hebben gelaten. Daar hebben we natuurlijk de juiste antwoorden op gegeven en was hij ook weer tevreden.  Op naar de gate. Die was zowaar helemaal vooraan.

Weer maar even wachten en toen begon ook daar het boarden weer. Dat liep allemaal zeer soepel vandaag. We gingen snel met zijn allen aan board en we konden ook zeker op tijd vertrekken. We zitten precies boven de linkervleugel. Dat maakt het uitzicht wat minder maar de meeste tijd vliegen we toch boven de wolken en kijken we alleen maar op een grote wattendeken neer.

De keuze wat betreft het eten was 1. Spicy Chicken with rice and vegetables of 2. Beef with patato’s. Yentle, Solange en ik namen de Chicken. De rest namen de beef. Laten we het erop houden dat het toetje heel lekker was. Die hebben we wel allemaal opgegeten.

Dit vliegtuig heeft een super-de-luxe entertainmentsystem aan boord zodat iedereen zijn eigen schermpje heeft met enorm veel keuze uit films, muziek en games. De meiden werden heel blij van wat ze zagen dus daar hadden we geen kind meer aan. We hadden zelfs een afstandsbediening in onze armleuning. Zo relaxed!! Ik ben de tijd doorgekomen met mijn grote vrienden Tatum (Channing-Jupiter Ascending), Will (Smith-Independance day) en Leonardo (diCaprio-the Great Gatsby). Als je dan toch veroordeeld bent om heel de tijd op je kont te zitten, dan maar in goed gezelschap van mannen die totaal  geen pijn doen om naar te kijken. Het reizen is al zwaar zat, toch??

Doordat onze eerste vlucht heel kort was, 1 uur en 20 minuten duurt deze vlucht voor ons gevoel wel HEEL lang. In totaal duurt deze 10 uur. De kinderen beginnen op een geven moment wel een beetje onrustig te worden. Blijkbaar zit er toch wel een limiet aan hoe lang zij achter elkaar film kunnen kijken. Nooit gedacht, zo leer je elke dag weer wat nieuws, hahaha. Maar ze doorstaan het prima en de sfeer blijft goed. Ben echt trots op onze meiden want stil zitten is niet echt hun ding. Bewegen en dansen doen ze liever.

We landen om 18:00 uur en dat gaat heel soepel. De piloot houdt lekker vaart door naar de gate en voor dat we het weten kunnen we het vliegtuig uitstappen. Dan even opletten waar we naar toe moeten lopen. Dat gaat vrij vlot en voor dat we het weten zitten we in de people mover die ons verder brengt. De meiden vinden het geweldig.

Dan de koffers. Die kwamen in twee delen. Heel even zag ik mezelf alweer in allerlei bochten wringen om duidelijk te krijgen dat we drie koffers te kort kwamen maar uiteindelijk kwamen ze dan toch ook. We waren een van de laatste mensen die met hun koffers wegliepen.

Bij autohuur waren we snel aan de beurt en voordat we het wisten zaten we in de auto’s. We hebben weer even twee auto’s. Morgen gaat er al weer een terug want die hadden we alleen even nodig om iedereen en alle koffers richting de villa te krijgen. Hoe geweldig is het als je weer allerlei punten gaat herkennen. Als je die Mickey oren weer ziet staan.

Vlak bij de villa is een Publix en daar zijn mam en ik gauw uitgestapt om alleen het hoog nodige te kopen zodat er wat drinken in huis is en dat we morgenochtend kunnen eten. De mannen reden gauw door om de koffers en de meiden naar huis te brengen en Kenneth komt gauw ons dan weer ophalen. Vlak voordat we bij de Publix aankomen zien we ineens iets pijlsnel de lucht in schieten. Het was natuurlijk wel in de verte maar het gebeurde wel vlak voor ons neus. Wat zou dat nu weer zijn. Later komen we er achter dat het een raketlancering was van Cap Canaveral. Toch ook weer leuk om dat nog mee te pikken.

Het is maar een klein stukje verder en dan rijden we Sandy Ridge weer op. Als we thuiskomen ruimen we de boodschappen gauw op, maak ik gauw het verslag verder af en is Kenneth druk bezig om op alle apparaten die we mee hebben genomen het internet werkend te krijgen. Dat lukt niet geheel vlekkeloos. Ik ben echt versleten en wil alleen nog maar naar mijn bed. Morgen weer een dag.

1. Fijn dat jullie er weer zijn. Veel plezier.

2. Fijne voorpret..regelen regelen regelen...Maar Nu genieten genieten genieten!
    Vreemd dat t schaartje v Mea in Nederland problemen oplevert maar inAmerika niet?

GroetjesAntoinette

3. De reis is achter de rug en nu maar veel plezier maken!

4. De reis is hoed verlopen en nu alleen nog maar genieten!!
    Have Fun!!

5. De reis is goed verlopen en nu lekker genieten op Sandy Ridge, het leven is goed ;-)

6. Welcome home!!
    Fijn dat alles goed is gegaan, nu lekker slapen en dan kan morgen het feest beginnen!
    Dikke kus van ons xx

7. Fijne vakantie lieffies,

Kus van ons, Marlies

8. Dat was een voorspoedige vlucht en de langste dag van de vakantie is voorbij. Vandaag zijn jullie vast vroeg wakker en kunnen jullie lekker gaan genieten. Heel veel plezier.

9. Een goed begin van de reis is een goed begin van de vakantie. Doe rustig aan, foto's volgen wel. wij snappen het.

10. Een goed begin van de reis is een goed begin van de vakantie. Doe rustig aan, foto's volgen wel. wij snappen het.

11. Een vlotte reisdag zo te zien. En vandaag kan de vakantie dan echt beginnen. Have Fun.

12. Reis goed gegaan en alle koffers zijn er dussssss........HAVE FUN!!!!

13. Welkom hier! Lekker dat jullie er nu ook zijn en dat de vakantie kan beginnen. ENJOY!!

14. Dat was wel een hele voorspoedige reis.
    Have fun!

15. Welkom!! jullie kunnen ook beginnen met genieten!!

16. Mooi dat jullie een goede reis hebben gehad.
    Veel plezier in the sunshine State !

17. Erg he je hondje weg moeten brengen,maar je weet dat ie in goede handen is.
    En yes jullie zijn er.
    Dus nu maar lekker genieten

18. Wat een geweldig filmpje van Yentle! Van wie zou ze dat hebben?Weer iets leuks om naar uit te kijken iedere morgen.Hier straalt de zon inmiddels na een onrustige winderige dag gisteren dus ik hoop voor jullie ook een droge dag.Veel plezier.

Gezellig dat je een berichtje achterlaat. Reacties van jou maakt het in de avond leuk om door te gaan.