Pagina's

zondag 19 juli 2015

De koffers zijn gepakt.

We zitten in onze laatste week. Nog maar drie dagen. Nu komt de tijd dat je voelt dat het allemaal wel weer heel snel gaat. Voor je het weet is het donderdagochtend 04:45 uur en gaat de wekker. Die nacht zal ik hoogstwaarschijnlijk weer geen oog dichtdoen want dan gaat er altijd zoveel door mijn hoofd heen dat ik klaar wakker en vol adrenaline naar het plafond ligt te turen. 

De laatste zaken komen nu wel echt voor elkaar. Ik heb al het papier werk weer netjes in mijn map gedaan. Een overzichtslijstje gemaakt van alle belangrijke namen en telefoonnummers ook want laatst las ik een artikel waarin werd gezegd dat tegenwoordig alles in smartphones staat en dat je heel zuur bent als er wat met die telefoon gebeurd. Dat zette me toch aan het denken. Natuurlijk hebben wij genoeg telefoons bij ons die als back up kunnen fungeren maar het is toch een goed idee om de belangrijkste mensen even op papier ook in die map te hebben zitten. Dan is er ook geen paniek. Alles zit in het grote boek. Noem mij maar Sinterklaas. Ik heb alles in mijn grote boek staan. Ik heb op de heenreis mijn politiek correcte “WITTE” Pieten ook bij me (één uitzondering daargelaten). Ik kan alleen niet garanderen dat ze ook zo “WIT” mee terugkomen. Maar we laten we stellen dat bruin en rood ook kleuren zijn hahahaha. Dus is verwacht geen problemen met alle actiegroepen. Het is dan wel geen regenboog maar ik ben ook een vrouwelijke Sinterklaas. Met mij valt niet te spotten!! Gewapend met mijn grote boek kan ik de hele wereld aan. 












Onze verhuurster Pam heeft ons de laatste gegevens van de villa gegeven zodat we daar (hopelijk zonder problemen) naar binnen kunnen. Dat is allemaal prima geregeld. We kijken er echt naar uit om weer naar Sandy Ridge te gaan. Heel benieuwd naar ons tijdelijke “home away from home”.









Vandaag heb ik de koffers gepakt. Ik vind het wel makkelijk dat ik op mijn gemak kan kijken wat ik mee neem en of ik alles heb. We begonnen eerst met Little miss Pip om te kijken of we die toch niet mee konden smokkelen. Paste ze erin, zou ze stil blijven zitten in de koffer. Dat eerste was geen probleem. Ruimte zat. Het tweede was dus geen optie. Er even in zitten deed ze wel maar daarna wilde ze er toch wel heel graag eruit. Nee hoor, zij heeft haar vakantie bij Marga waar ze vast en zeker flink verwend zal gaan worden en alle aandacht zal krijgen van Nina en Carmen. Die kijken al uit naar de logeerpartij. Wij zullen haar ongetwijfeld flink gaan missen maar dan tussen alle activiteiten door. We gaan weer voor een heerlijke vakantie en dat zal vast en zeker gaan lukken.










De reden dat ik vandaag al begonnen ben met pakken is dat ik nu nog drie dagen had om het een en ander aan te vullen als dit nodig zou zijn geweest. Maar het ziet er naar uit dat dit helemaal niet nodig is, kleding en spullen zat in huis. Mocht er toch iets niet in zitten dan zal ik dit zeker weten daar kunnen kopen. De kleding outfits voor iedereen zitten veilig in verschillende koffers zodat als er een koffer kwijtraakt niemand in alleen zijn of haar onderbroek verder hoeft. Ook is het weer gelukt om twee koffers in een andere koffer mee te nemen. Dat scheelt weer sjouwen en heb ik nog twee extra koffers die ik weer kan gebruiken om alles mee terug te nemen. Er zal natuurlijk weer genoeg gescoord worden op die shopping expedities die Corrie en ik uit zullen zetten.



De kinderen nemen alles wat ze in het vliegtuig denken te gebruiken mee in hun rugzak. Voorgaande keren deden ze dit alles in trolleys maar die kunnen ze niet bij hun voeten laten staan terwijl dit met die rugzakken geen probleem moet zijn. We moeten alleen even kijken wat ze precies mee gaan nemen. We hadden al met de meiden afgesproken dat dit niet zo veel zal zijn want alle andere keren werd er in de villa toch haast niet gespeeld en ook hebben ze de nodige wensen op een verlanglijstje staan en dan kunnen ze zich daar ook mee vermaken. Als ze “thuis” blijven zullen ze toch meerendeels in het zwembad te vinden zijn. Al moet ik wel zeggen dat ik nu een aantal blogs volg waarop toch wel melding wordt gemaakt van regenachtige dagen en langdurige buien. Dat zijn wij niet echt gewend. In de drie mei vakanties die wij in Orlando hebben meegemaakt hebben we welgeteld één Floridaanse bui mee gemaakt. Iets zegt me dat dit deze vakantie heel anders zou kunnen zijn. Dat wisten we natuurlijk wel want het is bekend dat er in de maanden juli en augustus meer van dat soort buien vallen maar ik hoop toch niet dat we hele dagen mee regen of somber weer zullen mee maken. Natuurlijk weten we als echte Nederlanders dat er niets zo wisselvallig is als het weer en dat dit ook een van de weinige zaken zijn die we totaal niet in de hand hebben dus als het regent zullen we er toch iets moois van gaan maken. Gezien onze plannen zal dit vast geen probleem opleveren.


9 opmerkingen:

  1. Aftellen maar, dat wordt vast genieten! Goede reis alvast en heel veel plezier met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh....het is bijna zo ver en het gaat inderdaad ineens snel. Daar hebben wij ook last van, maar gelukkig hebben wij nog wat extra tijd. Als ik jou was zou ik de rugzakken van die meiden maar controleren of ze Pip er niet in hebben gedaan. Maar ach jullie vakantie, Pip vakantie!
    Nou de koffers zijn gepakt, de papierwinkel op orde, jij kan rustig aftellen tot het tijd is om te vertrekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog maar heel even...
    We zitten er klaar voor hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het klinkt alsof je er al helemaal klaar voor bent en alles goed voor elkaar hebt. Nog maar een paar nachtjes en dan kunnen jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Drie dagen aftellen is niks toch ?! Alhoewel ik die laatste dagen voor vertrek zoooo langzaam vind gaan. Maar je bent al goed voorbereid dus komt vast allemaal goed. Goede reis en veel plezier. we lezen mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn!! Wij zijn er al en ik zou zeggen jullie ook bij à..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is bijna zover en het is erg lekker hier dus kom gauw :)! Ps: heel herkenbaar die overzichtlijstjes en het niet kunnen slapen de avond van vertrek maar keep it calm!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed vooruitzicht he, hier wordt ook al druk gepakt, haha. Ook wij hebben 1 koffer in een andere gedaan
    en gaan nu met 3 koffers heen en, als we veel geshopt hebben, met 4 koffers terug :).
    Over het weer niet te druk maken hoor, gaat vast goedkomen.
    Nog een paar daagjes afzien en dan...vakantie! Goede reis en heel veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoop dat de reis goed is verlopen en dan kunnen jullie nu aan de vakantie beginnen dus veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje achterlaat. Reacties van jou maakt het in de avond leuk om door te gaan.