Pagina's

zaterdag 13 september 2014

This is your captain, we have a lift off!!!!

Vandaag was ik aan het kijken of de vliegtickets voor de terugreis al te boeken waren. Natuurlijk wist ik best dat dit eigenlijk iets te vroeg was maar een mens mag hopen. Ze waren te boek tot 8 augustus en niet later. Nu wilde ik ook weten hoe duur die vliegtickets zullen worden dus ik zette onze vertrekdata erin. Vertrekken  hier 23 juli, vertrekken daar 7 augustus dan maar. Verschillende site’s geprobeerd want dat is natuurlijk heel belangrijk voor de prijsvergelijk. Al gauw vielen me een paar dingen op.

Wat waren die tickets prijzig!!!! Dat is wel een ander verhaal dan in de meivakantie zeg .  Wat een verschrikkelijke overstap tijden kregen we elke keer aangeboden en United Airlines kwam niet elke keer meer als winnaar uit de bus. Dat laatste maakte me niet zo heel veel uit hoor ook al hebben we met dit vliegtuigmaatschappij het meeste gevlogen. Het is absoluut geen slechte organisatie maar er zijn vast ook betere.

Al gauw kreeg ik de indruk dat ik aan de prijzen niet heel veel kon veranderen. Als ik al honderd euro onder de duizend voor elkaar kreeg had ik de meest onmogelijke tijden, overstaptijden en twee of drie keer overstappen. Sorry maar met een gezin van vijf personen 19 uur over een vliegreis doen naar Amerika leek me toch een beetje te veel gevraagd om daar dan 100 euro per persoon mee uit te sparen. Dat geld zou ik daarna dik nodig hebben om de psychiater mee te betalen.


Ook heb ik nog even gekeken naar opstijgen vanuit Rotterdam. Dit was eigenlijk helemaal niet zo’n slechte reis. We konden hiermee gelijk door naar Miami vliegen. Natuurlijk wel met een overstap maar die overstaptijden waren ook niet zo slecht. We zouden dan met Delta gaan vliegen en daar viel het weer een beetje bij tegen wat betreft de onboard service.

Nu had ik ook al een aantal keren bij verschillende mensen Aer Lingus voorbij zien komen en die waren daar zeker ook over te spreken. Dus ook daar maar even een blik werpen. 




Wat betreft de vliegtoestellen werden we zeker blij. De on board entertainment system was beter als bij United Airlines





 en ook kregen we gratis Wifi en een oplaadpunt. Dat bood toch zeker wel perspectieven. 


Wat betreft de prijs week het echt niet af met de andere goedkoopste vluchten die ik kon vinden (zonder de belachelijke overstaptijden of meerdere overstappen) 
Dus hier maar even onze gegevens invoeren en kijken waar het ons zou brengen. Dus ik begon met terugvlucht op 7 augustus. Eigenlijk moest dat 14 augustus zijn maar dat was nog niet mogelijk om in te voeren. Ik kreeg een melding dat dit pas 330 dagen van te voren kon. 

Dus 7 augustus ingevoerd. Waarop ik weer een andere melding kreeg. Air Lingus vliegt alleen maar op dinsdag, donderdag en zaterdag.  Ook goed want ik zag ernaast van die pijltjes staan waarmee je verder kan klikken.
Toen viel mijn oog op iets anders daaronder. Daar stond dat er geen vluchten op de geselecteerde reisdatum waren. Er waren vluchten van Aer Lingus beschikbaar vanaf 30 maart 2014 tot 31 oktober 2015 op di,do en za. WERKELIJK????? Tot 31 oktober 2015?????? 



Laat me dat even uitproberen. Klik, klik, klik, klik…….. ja hoor ik kon gewoon verder komen dan 7 augustus en ook de prijzen werden erbij vermeld.



Dus gauw even met Kenneth overlegd.

"Wat vind jij ervan als we een dag later naar huis zouden gaan. Ik weet dat we vrijdags van het schip af  komen maar voor mij is het ABSOLUUT geen probleem hoor om voor nog een nachtje een hotel te zoeken waar we kunnen slapen." 

Dan had ik toch al gauw twee extra dagen weer bij deze vakantie geplakt want Aer Lingus vertrek pas om 20:10 uur uit Orlando en zal pas de volgende dag in Dublin aankomen. Vandaar vertrekken we dan naar Amsterdam.



Kenneth vond het ook geen probleem dus laten we maar kijken hoe ver ik kon komen.
En wat bleek……heel ver dus.


We hebben goeie stoelen uit kunnen kiezen. Ook dit werkte prima mee voor de heen en de terugvlucht. Fijn dat het niet bij iedereen bekend is dat je al kan boeken want er was nog ruime keus. Nu zitten we vrij vooraan in het vliegtuig. Wel hopen dat de Aer Lingus niet besluit van toestel te veranderen want dan hebben we ineens heel andere plekken. Daar had United Airlines tijdens onze vakanties een houtje van. Maar dat zullen we wel zien. We hebben nog meer dan 300 dagen te gaan.

Wij zijn nu de blije bezitters van vijf retour vliegtuigtickets met Aer Lingus. Prima tijden. Een goede overstaptijd. Ik wil dit altijd graag een beetje ruim hebben omdat 
a. het weer tegen kan zitten (al meegemaakt)
b. iemand kan onwel worden in het vliegtuig (ook een keer meegemaakt) 
c. we worden flink verhoord over Mea (nog NOOIT meegemaakt maar ben altijd bang dat het toch een keertje gaat gebeurden).



Dus een beetje ruim in de tijd zitten vind ik geen probleem. Als alles mee zal zitten hebben we gewoon even lekker de tijd om rustig te lopen i.p.v half rennen en kunnen we evt. ook nog wat eten. Ik vind het prima.


We vertrekken op donderdag 23 juli niet enorm vroeg. We hoeven dus niet midden in de nacht te vertrekken. En komen ook op een mooi tijdstip aan in Orlando.

We vertrekken uit Orlando op zaterdag 15 augustus ’s avonds waardoor we nog de gehele dag hebben om ons te vermaken. En komen ook niet met dauw op ons ogen aan op Schiphol. Ik vind het altijd zo gedoe ’s morgens vroeg.
Nu komen we op een leuke tijd aan in Dublin. Kunnen daar ook nog lekker lunchen en zijn dan hopelijk voor het avondeten weer thuis in Barendrecht. Prima toch
De zondag nog over om alle koffers weer uit te pakken en op te bergen en dan kan Kenneth de maandag weer fris en fruitig aan zijn bureau zitten.
Ik zeg: "hij blij, meiden blij, ik blij, iedereen blij"

2 opmerkingen:

  1. Zo hé, dat is fijn, 300 dagen voorpret! Geweldig dat de tickets al geboekt zijn en je er nog extra dagen aan toe hebt kunnen voegen! Kan me goed voorstellen dat jullie allemaal blij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Fijn dat het allemaal geregeld is. Voor onze Grote Afrikareis nog geen tickets ):. Allemaal (nog) veel te duur. PS: ik kan wel een lesje bloggen gebruiken van je ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje achterlaat. Reacties van jou maakt het in de avond leuk om door te gaan.