Pagina's

maandag 15 september 2014

Een onverwachte wending

“Zeg luister eens even, ik wil je wat vragen” werd  vandaag aan mij gevraagd. “Ga even zitten”.

De ouwelui waren gezellig op visite gekomen en hadden het weekend even zitten nadenken. Mijn vader begon en zei gelijk dat het hele idee van hem af kwam en dat mijn moeder er niets mee te maken had. Nou weet ik best dat mijn moeder hem natuurlijk niet heeft tegengehouden, integendeel die heeft vast en zeker staan juichen als een klein kind.

De grote vraag was namelijk. 

Hoe zou je het vinden als wij toch mee gingen naar Amerika?? 

Even heb ik ze verbouwereerd aan zitten aankijken. Die had ik namelijk niet verwacht. Een van de eerste dingen was wel gelijk…… We hebben al de vliegtickets gekocht!!!! Dat nieuwtje had ik namelijk nog niet aan hun kunnen vertellen.

Natuurlijk vind ik, vinden wij het geweldig dat ze weer mee willen gaan. De kinderen hebben het er regelmatig met oma over gehad dat als ze dan dit keer niet meegingen dat ze dan zeker de volgende keer wel weer mee moeten gaan. Zij vinden het heel raar om naar Amerika te gaan zonder opa en oma. Ook Kenneth heeft al een paar keer aangegeven dat hij het wel heel raar vindt zonder hen en konden we er niet een oplossing voor bedenken.
Maar nu kwamen ze dus zelf ermee. Ze hadden in het weekend erover nagedacht en aangezien ze toch geen grote plannen hadden voor volgend jaar met een vakantie wilden ze toch wel weer heeeeel graag naar Amerika (tja eens een Florida verslaafde, altijd een Florida verslaafde) .

Maar wat nu? Gelijk maar gaan schakelen. Ik dacht niet dat de vliegtickets echt een probleem hoefde te zijn want eigenlijk waren die nog niet te koop. Ook had ik gezien dat er meerdere vertrek tijden waren dus in het uiterste geval zouden ze een vliegtuig eerder of later nemen. Dat zou vast wel goed komen.
Maar de cruise??? Natuurlijk willen ze die ook meemaken. Sinds ze die eerste keer met ons mee zijn gegaan zijn zij nog vaker wezen cruisen (zelfs zonder ons, hoe durven ze!!!!!) . Dat vinden ze echt geweldig. Nou zit de organisatie waar je voor de Royal Carribean moet boeken vlakbij ons. Echt bijna om de hoek. Dus toen ik zei dat ik het helemaal top zou vinden als ze weer mee gingen stapten ze gelijk in hun auto om daar naar toe te rijden en te kijken wat nog mogelijk was op de Oasis of the Seas voor 8 tot en met 14 augustus 2014. Zij zijn al meerdere keren met de Royal Carribean gaan varen en hebben daar al meerdere keren gezeten (soort van kind aan huis zullen we maar zeggen hahaha). Dus na een half uurtje kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat het allemaal ging lukken en dat ik een poging kon gaan doen om voor hun vliegtickets te scoren.
Ze hebben een twee persoons cabin op level 10 met een BALCONY. Dat is toch wel hele andere koek dan dat wij hebben. Wij zitten op level 3 met een WINDOW!!!! Echt hoor DE BODEM! Bij ons lag het probleem dat we heel graag connecting doors wilden hebben en dat ze er daar niet al te veel van hebben op het schip. We waren al heel blij dat we deze twee nog konden krijgen. We gingen ervan uit dat we alleen met zijn vijven waren en dan wil ik toch wel heel graag mijn meiden vlak bij me hebben. Als we gelijk vanaf het begin al met zijn alle waren geweest dan had het een heel ander verhaal geworden maar ja dat is natuurlijk achteraf gepraat. Nu zijn we super blij dat ze ook op de boot zitten en je begrijpt natuurlijk wel waar het clubhuis zal zijn.........Juist! Op de tiende verdieping op het balkon!! Heerlijk in het zonnetje.

Dus toen kon ik aan de slag met de vliegtickets.

Met dezelfde omleiding lukte het me ook nu weer om verder in het bestand te komen en ook voor hun de vliegtickets op dezelfde vlucht te regelen. Sterker nog. Ze zitten achter of naast ons tijdens de vlucht. Zo te zien waren er nog geen nieuwe boekingen bij gekomen.
Alles is bevestigd en uitgeprint dus Aer Lingus kan er niet meer onderuit. En wij ook niet meer. We gaan weer gezellig met zijn 7-en naar Amerika.
Eens komt de dag dat het toch met zijn 5-en zal zijn maar we zijn allemaal heel blij dat het toch 2015 nog niet is.


Nu ben ik ook gelijk druk op zoek naar een villa waar we weer in willen verblijven. Dat valt toch wel een beetje tegen want een hoop villa’s zijn al geboekt. Even toch geen erg gehad dat het in de zomervakantie toch wel een stuk drukker is dan in de meivakantie. We willen heel graag naar Sandy Ridge dus daar spits ik mijn zoektocht op dit moment op toe. Gelukkig zitten er daar een paar Facebook vrienden op dit moment en die gaven een 
aantal goeie villa’s als tip. Daar ben ik gelijk op af gegaan en heb ook nog een aantal zelf gevonden. Deze zitten op dit moment allemaal in de pot en de mailtjes zijn de deur uit. Ben wel heel benieuwd welke villa het uiteindelijk zal gaan worden.











5 opmerkingen:

  1. Nou wat een super leuk nieuws, kan me voorstellen dat je blij bent. Mijn ouders snappen totaal niet wat wij alleen nog maar naar Florida willen :(.......
    Heel veel plezier met de voorbereidingen verder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Jacq !!
    Dat wordt genieten met z'n allen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo wat een mooi vooruitzicht!!!
    Gezellig met zn allen op vacantie en ook nog een cruise.
    Geniet van alle voorpret en wij volgen jullie..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt geweldig dat je ouders dit gaan doen en hartstikke leuk voor de meiden en voor jullie. Heerlijk weer plannen maken met z'n allen en lekker lang voorpret.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje achterlaat. Reacties van jou maakt het in de avond leuk om door te gaan.