Pagina's

zondag 2 augustus 2015

Een nat begin met een winters einde


Het weer: ´s morgens droog, middag veel regen, avond droog
Aantal foto’s: 172
Totaal aantal foto’s: 2429



@Esther, Saskia, Pieter, Arianne, Marlies en Mandy: Kenneth neigde even naar het grijpen van zijn mobiel om een foto van mij te maken met die poncho aan. Toen ik vroeg hoe zeer hij zijn hand de aankomende weken nog nodig had begreep hij de boodschap en heeft hij het maar gelaten om van mij een foto te nemen. Hahahaha. Hier komt geen foto van op mijn blog of op Facebook. Dit blijft mijn grote geheim. Wel heel leuk dat jij voor mij speciaal op Facebook bent gekomen Marlies ;-) .
@Marlies: Yentle is niet van plan om na de vakantie nog te blijven vloggen hoor, het idee is alleen voor vakanties. Er gaat echt veel tijd in zitten.

De dag begon nat, heel nat!!!! We hadden geen grote plannen voor vandaag. Even wat langer in bed liggen en niets gehaast. Aan tafel zittende bespraken we de plannen wat we vandaag wilden gaan doen. De meiden wilden heel graag lekker in ons zwembad gaan zwemmen, het idee was om dan in de middag richting een mini golf baan te gaan en evt. ook nog naar de Orlando Eye.
Vandaag was de grote dag. Na heel lang zeuren van de meiden dook ik mijn inloopkast in en kwam ik naar buiten in mijn nieuwe bikini. Zwemmen is nooit zijn mijn ding en ik heb het altijd heel gauw koud. Aangezien het de afgelopen dagen niet echt heel zonnig is geweest en het vanochtend niet echt zonnig was, was het water ook niet echt heel erg warm. Voor mij valt dit dan altijd al gauw in de categorie koud. Maar de meiden wilden zo graag dat ik met hun mee kwam zwemmen dat ik maar toegaf. Kenneth en opa kwamen er ook in. Oma is “allergisch” voor zwemwater dus die krijg je met geen zeven paarden het water in. Het moet wel heel erg heet zijn voordat zij het water in gaat en dat was het vandaag dus niet.
We hebben grote lol gehad met een variatie op water-volleybal. Het was eerst Kenneth en Yentle tegen Solange, Mea en ik. Toen opa er ook bij kwam wilden de meiden dat het de ouderen tegen de kinderen werd. Het was dikke pret en niemand nam het echt serieus. Na drie kwartier in het water te hebben staan klappertanden (en dat verminderde niet) vond ik het wel genoeg geweest. Ik ging er uit en een lekker onder een warme douchestraal staan. Geef mij toch maar een warme douche boven een zwembad hoor. Nadat ik klaar was kwamen ook Kenneth, Yentle en Bert eruit en gingen die zich ook even afspoelen. Als laatste kwamen Solange en Mea eruit. Die kunnen echt geen genoeg krijgen van dat zwembad.





Nadat zij ook onder de douche waren geweest en aangekleed waren deden we nog een glaasje drinken en net toen we op het punt stonden om te vertrekken ging het me daar toch regenen! Echt niet normaal. Het leek wel of dat iemand met een tuinslang op de ramen en de zwembadoverkapping stond.





Dusssssssss iedereen volop op de remmen en weer in zijn achteruit. Dat werd helemaal niks. We gingen maar nog even zitten, wat drinken, een snack, de meiden kleuren of op een tablet. Dat zal vast wel een Floridaanse bui zijn en die zal hopelijk over een half uurtje over zijn. Oke, een uurtje. Misschien anderhalf uur maar vast niet langer…….zucht!!!! Op een gegeven moment stelde ik voor om samen met Corrie en Kenneth naar de Dollar Store in Posner Parc te gaan want we hadden nog wat kleine dingen nodig. Bert kon dan met de meiden thuis blijven.
Posner Parc is maar een kwartiertje rijden bij ons huis vandaan en toen we daar aankwamen zou Kenneth in de auto blijven want we hadden niet veel nodig en zouden zo terug zijn. Maar toen liepen mam en ik langs Michaels en voor we het wisten waren we binnen. Wat een geweldige zaak. Allerlei knutselmaterialen maar ook decoratiespullen en ze hadden al spullen voor Halloween. Hoe leuk! Al heel snel hadden we een karretje nodig en liepen we die te vullen. Ze hebben daar echt van alles. Je kijkt je ogen uit. Daar is Pippos echt een schuurtje bij. Het meest geweldig vond ik de afdeling houten letters. 






Mijn vriendin Marlies en ik zijn een paar maanden geleden een eigen bedrijfje begonnen. Heel klein maar heel leuk. We maken teksten op canvasdoeken maar die teksten zijn er op geplakt met houten letters. Ons kenmerk is een duidelijke afbeelding met daarop houten gekleurde letters. We willen hiermee op Fairs, Markets, Snuffelmarkten, Braderieën, Jaarmarkten, Koningsdagmarkt e.d. gaan staan. We heten LOL (Lots of Letters). We zijn nog aan het opstarten en hebben heel veel ideeën over verschillende thema´s. Dus toen ik die houten letters zag staan moest ik daar wel wat van gaan kopen. 


Uiteindelijk kwamen we daar met een aantal tasjes naar buiten. Gauw bij Kenneth in de auto gezet en toen door naar Dollar Tree. Daar waren we inderdaad zo klaar want we hadden echt niet veel nodig. 


Om kwart over vier reden we richting the Outback om te gaan eten. De regen was toen gelukkig opgehouden. Het was er heel druk dus we kregen een pager mee. Het zou maar een kwartiertje gaan duren. Dat klopte ook. Onze server had ook vanavond weer een aparte stem maar dit keer was het het tegenovergestelde van Richard, onze man bij Chili´s. Hij had echt een hele schore afgeklemde stem en was door het geroezemoes van de drukte moeilijk te verstaan. Het eten was weer heerlijk en toen we naar buiten kwamen besloten we toch dat we nog een potje gingen golfen.



We gingen lekker naar de sneeuw in Winterland. Heerlijk kerstsfeertje hing er ook. Heel gezellig om al die kerstdeuntjes weer te horen. Zes jaar geleden hadden we deze baan ook al eens gedaan maar hij is echt heel leuk. Het thema is zo leuk doorgevoerd. Je krijgt al zin om je kerstboom weer tevoorschijn te toveren.
Toen we klaar waren was het alweer donker en gingen we naar huis. We willen morgen extra vroeg op pad richting Universal om zo vroeg mogelijk te beginnen. We hebben het idee gekregen dat het weer pas na 12 uur heel slecht gaat worden dus we willen voor die tijd zo veel mogelijk gedaan hebben. Dus zo snel mogelijk naar Universal om daar linea recta naar het nieuwe HP gedeelte te gaan. Als we dat maar gezien hebben en alles gedaan. Alles wat daarna nog komt is prima maar het nieuwe HP gedeelte willen we wel gezien hebben.







Yentle´s vlog!!!!!! Hij is weer super leuk!



10 opmerkingen:

  1. Wat is het weer bar slecht de afgelopen dagen, we gaan duimen dat jullie toch maar snel beter weer mogen krijgen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer jammer van het weer. Gelukkig laten jullie je niet kisten. Veel plezier in Universal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer jammer van het weer. Gelukkig laten jullie je niet kisten. Veel plezier in Universal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helaas,het weer heb je niet in de hand,maar zie aan de hand van de foto's dat genieten op no1staat, hoop dat het weer op wil knappen,maar na het lezen van alle blogs weet ik dat het plezier er niet onder lijdt,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die mini golfbanen van Disney. die hebben wij eigenlijk nog nooit gedaan. Wat jammer van de vele regen. Heel veel plezier vandaag in Universal. De vlogs van Yentle zijn echt superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In verband met onze eigen terugreis en slecht internet laatste 2 dagen nu helemaal bijgelezen vanaf huis, ondanks het weer geweldige dagen in Disney, Universal en bij het huis, vandaag heel veel plezier in Universal en geniet nog verder van jullie vakantie in Florida!
    PS: goed om te lezen dat er bij terugkomst een nieuwe iPhone voor Yentle is, dat is goed geregeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat weer zit maar niet mee, is wel een beetje vervelend ;-( Maar vermaken gaat jullie prima af ;-)
    Morgen veel plezier in Universal!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja die bui van gisteren!!
    Ook wij stonden klaar om te gaan ,maar zelfs als je alleen maar naar de auto liep was je drijfnat.
    Wat kan het hier regenen zeg.
    Maar wel weer om te shoppen leuk dat winkeltje.en kenneth zal wel iets langer in de auto hebben moeten wachten denk ik hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ondanks dr tegen nog een prima dag geworden micheals leuke winkel he. Je wordt er erg hebberig van. Midgergolf blijft altijd leukz zijj er nig niet aan toe gekomen deze vakatie. Ben benieuwd if jullie naar universal vertokken zijn. Hier al weer regen. Ern poncho zou wel eens heel nodig zijn vandaag. wij hebben 4 dagen perken vanaf woensdaf gepland, we zijn benieuwd. Have Fun.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje, wat een regen elke keer, maar toch nog lekker in de pool en geshopt!
    Hopelijk vandaag HP kunnen doen, have fun!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje achterlaat. Reacties van jou maakt het in de avond leuk om door te gaan.