Pagina's

zaterdag 8 augustus 2015

Een pittig dagje


Het weer: zonnig
Aantal foto’s: 195
Totaal aantal foto’s: 5058 


@Janette: Ik heb het compliment aan haar doorgegeven. Dat vindt ze toch ook heel leuk om te horen.
@Esther, Mariska en Nicole: zoals je ziet, hebben we hier aan boord een hele goeie internetverbinding kunnen regelen. De Royal Caribean gaan ook met zijn tijd mee.
@Mariska: Graag gedaan hoor. Was heel leuk om jullie reis mee te beleven.
@Claudia: Jij hoeft helemaal niet jaloers te zijn. Wat ik lees wat jij meemaakt in Mexico is ook om jaloers van te worden hoor.
@Saskia: De dagen zijn inderdaad heel lang. Na deze vakantie heb ik nog een weekje druk en dan gaan de meiden weer naar school. Dan keert de rust weer terug. Dan komt het vast weer goed.

Vandaag was een hele pittige dag. We begonnen vroeg want we hadden het plan om voor deze keer te gaan ontbijten bij the Cracker Barrel. Al de ontbijtbenodigdheden waren gisteren zo goed als op gegaan (klein beetje jam en nutella over) en om nog voor een dag van alles te kopen. Dan hadden we ook geen problemen met alles nog opruimen. Het was dus opstaan, de laatste zaken in koffers, rugzakken e.d. proppen, nog even foto´s genomen van het huis en hop in de auto´s. Dag huis, we hebben het heerlijk gehad de afgelopen 2,5 week al had het wel wat beter mogen gaan met het internet. Als er al een verbeterpuntje zou moeten zijn dan is dat het wel. Vannacht had ik het wel heel erg gehad ermee.


We hadden gezien dat er een Cracker Barrel vlakbij Posner Park was dus daar reden we gelijk heen. Deze Cracker Barrel is eigenlijk gelijk als die andere al staan hier wel een heleboel schommelstoelen voor de deur. Maar het winkeltje verkoopt dezelfde zaken en het staat haast hetzelfde uitgestald. We hebben heerlijk gegeten.





Toen was het toch echt tijd om Kissimmee achter ons te gaan laten en richting Fort Lauderdale te rijden. Het is een rit van dik drie uur waar niet echt heel veel te beleven is. Onderweg nog een keer gestopt voor te tanken en toen weer door.




Even 1:00 uur kwamen we in de haven aan. In de verte zagen we al dat grote schip liggen. Het was natuurlijk ook niet te missen. Wat een gevaarte is dat toch. Bert en Kenneth zette ons af bij de kruiers die ervoor zorgen dat je koffers op het schip komen. Zij zelf gingen de auto´s terug brengen bij de Avis en zouden dan met een taxi weer terug komen. Wij gingen gauw naar binnen want daar was het tenminste koel. Daar stonden we welgeteld vijf minuten toen er een mevrouw van de bewaking langs kwam om ons naar buiten te sturen. We mochten binnen niet wachten. In die hitte!!! Maar wij pakte braaf alle handbagage weer bij elkaar en gingen naar buiten. Net naast de ingang stonden er bankjes en al gauw kwam er een vrij. Wij er naar toe en gingen gauw zitten. Daar zaten we welgeteld vijf minuten toen er iemand van de Royal Caribean kwam aangelopen met de mededeling dat we van dat bankje afmoesten want die was voor de mensen die moesten wachten op een rolstoel. Even werd het rood voor mijn ogen, laten we het erop houden dat het de hitte was, want er was geen persoon voor een rolstoel in velden of wegen te bekennen. Ik keek haar dan ook heel boos aan en vroeg waar we dan moesten wachten omdat we ook al binnen waren weggestuurd. We waren met zijn vijven en ik had geen idee waar we dan wel konden wachten. Ze haalde haar schouders een beetje op en zei dat het toch vrij moest zijn en ze stuurde nog mensen van een ander bankje af. Ze had blijkbaar twee bankjes nodig voor al die mensen die op rolstoelen aan het wachten waren. Alle NUL. Ze liep maar druk te doen, heen en weer te lopen maar zag ondertussen aan mijn blik dat ik het echt zat was. Wat een poeha. Ik ben de eerste die zal opstaan als ik zie dat iemand het plekje meer nodig heeft dan ik (of ik stuur mijn meiden van de bank af hahahaha) maar er was niemand en er kwam ook niemand aan ook die letterlijk twee banken nodig had. Ondertussen kwamen er wel andere mensen die die lege banken zagen en daar lekker gingen zitten…..gloeiende. Omdat ze op hun familieleden aan het wachten waren……gloeiende,gloeiende. En daar zei ze niets tegen gloeiende, gloeiende, gloeiende. Mijn blik werd steeds donkerder en later zei Yentle dat zij daar ook behoorlijk van onder de indruk raakte. Blijkbaar had hij toch effect want ineens stond ze weer voor me en vroeg waarop we dan aan het wachten waren. Ik vertelde dat wij op de mannen aan het wachten waren. Volgens haar hoefde we dat niet te doen want die konden zelf wel naar binnen lopen. Aangezien dit niet de afspraak was tussen Kenneth en mij wilde ik dit liever niet doen want anders zou hij zich helemaal naar gaan zoeken. Dus ik vertelde haar dat ik liever op hem wilde blijven wachten. Toen vroeg ze naar mijn papieren, dus die liet ik haar zien. Daar haalde ze een blaadje tussen uit. Dit was de enige die we nodig zouden hebben en de rest moest ik maar lekker wegstoppen. Ze zou ons wel helpen. Toen draaide ze zich om naar de mensen die nog op de bankjes zaten. Vroeg aan de mensen wat ze daar aan het doen waren, stuurde een aantal mensen weg en zei toen dat wij daar moesten gaan zitten om op onze mannen te wachten. Ik heb haar maar vriendelijk bedankt en ben gauw gaan zitten. Hahahaha. 


De mannen hadden het ondertussen ook best pittig want die moesten nog een benzinestation gaan zoeken waar ze de tank aftopten. (ze moesten een bonnetje laten zien dat ze dit gedaan hadden binnen een straal van 5 mijl van het vliegveld) en toen de auto´s inleveren bij de Avis. Die zat blijkbaar helemaal aan de andere kant van het vliegveld dus dat duurde ook nog even. Toen nog met een taxi richting ons komen (zeker 20 minuten) dus al met al hebben wij vrouwen daar zeker wel 1,5 in de hitte zitten wachten. We gingen toen gauw naar binnen. Een voordeel was wel dat de ergste drukte toen al wel achter de rug was en we geen wachtrij meer hadden. Snel door de tassencontrole en door naar het inchecken. Ook dat verliep vlug en toen door de sluizen naar het schip. 



Met een stap over de drempel gingen we vol in de remmen. Wat zag dat er gaaf uit!!!! Maar ook enorm groot. Je waant je totaal niet op een schip. Je komt binnen op de Promonade en daar zijn alle winkeltjes. Echt heel veel.


Op zoek naar de liften want we hadden het echt even gehad. We wilden onze spullen zo gauw mogelijk uit onze handen of van onze rug af hebben en in de cabin neer zetten. Omdat we niet gelijk hebben geboekt voor deze reis moesten we in twee groepen opsplitsen. De van Leeuwen club ging naar deck 3, en dat is echt niet de bodem. We zitten toch nog behoorlijk boven de zeespiegel en de Franken club ging naar deck 10. Ja ja, ze hebben een balkon en wij een raam.
Het was echt even een flink stukje lopen want het is echt een groot schip en natuurlijk gingen wij naar de verkeerde liftgroep. Het is even gaan leren waar we ons bevinden en hoe we het snelst ergens naar toe kunnen komen. 


Om vier uur moesten we ons melden bij C3 (de Comedy Club) voor onze lifejacket drill en daar ving ik op dat er op het achterdek (bij het Aqua theater) de Bon Voyage Party zou gaan plaats vinden. Daar zouden dan ook karakters van Dreamworks bij zijn. Nou had ik dit nog nergens gezien of gelezen maar zei tegen Kenneth dat ik er toch even wilden gaan kijken.


Dus we gingen daar heen. Corrie en Bert hadden ergens anders hun lifejacket drill gehad (eigenlijk bij het Aque theater) en wisten niets van de Party. Die waren daarna gelijk terug gegaan naar hun cabin. We hadden afgesproken dat ze om kwart voor 6 naar ons toe zouden komen om naar het restaurant te gaan.






De Party was niet echt druk bevolkt. We hebben nu ondertussen het idee gekregen (door verschillende voorvallen) dat ook nu weer bij de verschillende havens mensen van boord en aan boord zullen gaan komen. Dit zal waarschijnlijk niet dezelfde club blijven voor een hele week. Het was wel grappig en de twee jongste meiden stonden druk mee te doen met de dansjes waardoor ze op een gegeven moment nog uitgebreid in beeld kwamen.








Yentle vond het natuurlijk niet cool om mee te dansen. Die tijd heeft ze gehad. Ze vond het allemaal wel leuk hoor maar wilde eigenlijk ook graag weer terug naar de cabin zodat ze al haar spulletjes een plekje kon gaan geven. De Party duurde niet echt lang en halverwege ben ik even aan de reling gaan staan om daar foto´s te nemen en wat te filmen van ons vertrek uit de haven. Dat ging echt heel snel. Dit schip vaart echt lekker door. Wat een prachtige huizen staan daar trouwens zeg! Al is het uitzicht op de haven nu niet echt geweldig, echt heel industrieel en het lijkt me ook niet lekker relaxed in de tuin zitten als zo´n schip elke keer voorbij komt varen. Je zag er ook niemand. Maar die huizen!!!!!!! Prachtig!








En toen was het weer 6:00 uur en gingen we naar het restaurant. Wat een grote ruimte maar ook hier heb je twee eigen obers die je de hele week totaal in de watten gaan leggen. En daar bedoelen ze ook echt in de watten leggen. Ze komen zo iedere vijf minuten vragen of alles naar wens is en of we nog iets willen hebben. Als je glas maar neigt naar half vol dan komen ze dit gelijk bijvullen. Het is weer even wennen hoor om al die aandacht te krijgen. Want ze hadden al gauw door dat ik de tolk ben van de groep en dus kreeg ik wel heel veel aandacht. Alles werd via mij gevraagd of doorgegeven. 





Na het eten hebben we internet geregeld. Kenneth heeft het echt nodig voor zijn werk. Hij kijkt toch elke dag zijn mail na en help ook zijn personeel daar waar nodig is. Het gaat goed op deze manier en hij kan hierdoor ook beter genieten. Even elke dag checken geeft hem meer rust dan helemaal niet. En nu is er aan boord een keuze in de hoeveelheid apparaten je eraan kan koppelen. Je hebt gewoon 24 uur volledige wifi aan boord en kan ook onbeperkt online. En snel!!!!!!! Wat een verschil met de afgelopen twee weken. Dus zoals het nu er naar uit ziet kan ik zelfs nu voor 00:00 uur naar bed. Joehoe!
Hij is heel lief geweest en heeft voor twee apparaten gekozen (zijn mobiel en de laptop) daardoor kan ik dus mijn blog elke dag online zetten. Het zal alleen even de vraag zijn hoe het gaat lukken met Yentle´s vlog. We gaan morgen naar een Hardrock cafe en hopen dan dat het lukt om daar een aantal video´s on line te zetten. Vandaag zullen jullie helaas even zonder moeten doen. 





10 opmerkingen:

  1. Wauw wat een luxe allemaal, ziet er fantastisch uit! Heerlijk toch om je nog een week te laten verwennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig en weer herkenbaar, ik denk dat ik wat minder rustig was gebleven als ik word weg gestuurd de hitte in, haha. Nu lekker genieten we wachten met smart op de volgende blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In één woord: geweldig!! Heerlijk genieten. Na 2 weken je blog lezen wist ik het al...maar nu weet ik het helemaal zeker: ik ben jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap van je dat je zo rustig bent gebleven.....maar blikken kunnen doden he hahahaha. Wat geweldig zo'n groot schip, dat gaat genieten worden. En voor je het weet ben je nog uitegerust ook door de snelle wifi. Heel veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve 7,

    En dan nu in de relaxmodus he na 2,5 week in up-tempo parken bezocht te hebben, moeten jullie nu echt gaan relaxen hoor 😴😴😴.
    Voor je het weet ben je weer thuis en moet er ook weer van alles, dus stay calm en.....relax,

    Kus voor jullie allemaal,

    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. p.s. Leuk Jacq, dat jij daar zoveel vrienden maakt😂😂😂😉

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh heerlijk weer die luxe, dat doet de bankjes snel naar de achtergrond verdwijnen. Geniet met volle teugen en laat je lekker verwennen.
    Heel veel plezier in het HardRock Café hahahaha xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker voor jullie en voor ons dat snelle internet!! Wat een ontzettende luxe op het schip, een cruise stond al op ons wenslijstje maar denk dat na een week jullie te volgen dat het hoger op het lijstje eindigt. ENJOY!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje wat een muts bij de bankjes.
    Zou mezelf ook groen engel ergen.
    Maar eenmaal op de boot is het relax wat gaaf!!
    Moet hierbij altijd aan de love boot denken :)
    Heel veel plezier en geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geniet van de cruise.
    Hoop dat jullie dat meisje bij de bankjes niet meer tegen komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje achterlaat. Reacties van jou maakt het in de avond leuk om door te gaan.