Pagina's

donderdag 6 augustus 2015

Vlieg er eens uit!!!


Het weer: een stralende zon de hele dag
Aantal foto’s: 185
Totaal aantal foto’s: 4679



@Pieter, Henk, Esther, Marleen, Heleen en Agnes. Het is echt een geweldige service die ze bieden. Ze hadden wel gezegd dat bijna altijd de telefoons terug gevonden maar ik had het toch niet meer verwacht en de 28e zijn we zelfs nog naar de Lost en Found geweest om te informeren of de telefoon toch nog gevonden was. Maar we zijn enorm blij dat hij nu veilig bij Marlies ligt.
@Carmen, Marga en Mandy: Ik vind de vlog van Yentle ook zo leuk en ik vind het zo knap hoe ze het maakt. Maar ze heeft nu al aangegeven dat ze het na deze vakantie niet meer wilt doen. Er gaat echt veel tijd in zitten die ze liever ergens anders aan wilt besteden. De bedoeling was om het alleen met vakanties te doen, niet het gehele jaar maar zelfs dat wilt ze niet meer. Ik vind het ook heel jammer maar begrijp het wel. Het maken van de blog kost me ´s avonds ook veel tijd (ik weet eigen schuld, moet ik maar niet zo uitgebreid zijn) maar ik kan langer opblijven dan zij. Dus dan blijft er weinig tijd over om ´s avonds je te ontspannen met andere dingen. En op de rustige dagen is zij ook met die vlog bezig omdat de avond daarvoor te laat is geworden.
@Mandy: Ja Yentle werd heel erg blij toen ze het goede nieuws hoorde, Ik heb nog steeds gevoelige plekken ervan hahahaha
@Marleen: Ik heb zeker mijn best gedaan om uit beeld te blijven met mijn poncho aan maar mijn boze ook naar ieder met zijn mobiel in de aanslag heeft ook geholpen hoor, hahaha
@Esther: Ik heb je reaktie aan Kenneth voorgelezen met de mededeling dat we toch even rond te tafel moeten gaan zitten voor onze vakantie van volgend jaar. Frankrijk staat steeds lager op de lijst. Ik begrijp precies wat je bedoelt.
@Marga, Anita en Agnes: Ik sta niet bekend om mijn korte verslagen hihihi, maar dank jullie wel voor het compliment. Fijn om te lezen dat jullie het gezellig vinden om mee te reizen.
@Marlies: Wat heerlijk om even je stem te horen met de geweldige mededeling. En voor Sofie heb ik heel veel foto´s en filmpjes. Speciaal voor haar gefilmd en geschoten.

Wat is het toch heerlijk wakker worden met het zonnetje aan. De wereld is zo gezellig dan. Weer een prachtig mooi blauwe lucht. Hij begint altijd strak blij en gaan de weg de dag komen er mooie witte wolken bij. Die kunnen dan tegen het eind van de middag grijs gaan worden en zelfs donker grijs en dan komt er een buitje. Als die dan is geweest klaart het weer op en dan is het weer mooi. Maar vandaag hadden we dat zelfs niet. Een heerlijk warme dag is het geweest. Ik voelde mijn lichaam gewoon juichen van al die zon.


Gisteravond was ik wel heel lang doorgegaan met mijn verslag. Ik gaat altijd veel tijd zitten en het internet is nog steeds zeer traag. Zeker met ons groot verbruikers met Kenneth aan het werk on-line, het verzamelen van alle foto´s via Dropbox, Yentle het uploaden van haar vlog en ik on-line met mijn blog. Dat kan die arme router echt niet allemaal aan. Maar als ik stop met bloggen kan ik de laatste dagen niet snel in slaap komen en vannacht heb ik het zeker nog vier uur zien worden.
Dus vanmorgen hebben we eerst uitgeslapen. Ik kwam pas half tien mijn bed uit. Iedereen kon wel even een break gebruiken dus het huis was een lange tijd stil. Na het ontbijt gingen de meiden nog even het zwembad in en ook papa sprong er weer bij.
Zo kwart over elf kwamen ze eruit want we wilden rond twaalf uur weg gaan rijden. Er was namelijk iets heel geweldig in de planning. Twee jaar geleden wilde ik dit al graag maar toen hadden we er geen tijd voor. Dit jaar hadden we wel naar de prijzen geรฏnformeerd maar daar waren we toch wel een beetje van geschrokken. Wilde we dit met het gezin doen dan zou het op 5 x 65 euro gaan komen en dat was toch wel erg veel. Dus ik had het plan maar in de vuilnisbak gegooid. Maar gisteravond kwam Bert naar me toe en zei me dat hij het zo waardeerde wat ik weer allemaal geregeld had voor iedereen en dat hij het zo naar zijn zin heeft tijdens deze vakantie dat hij me daarvoor EEN HELIKOPTERVLUCHT cadeau wilde doen!!!!! WHOOP WHOOP, YEAHHHHHH, JOEPPIE!!!! Helemaal blij was ik daarmee want dat wilde ik echt heel graag.




Dus even over twaalf zaten we in de auto richting de 192. Daar hadden we een paar helicoperbedrijven gezien. De eerste (die we vanaf ons huis rijdend) tegenkomen was wel heel druk. Daar hadden we geen zin in. Een stuk verder zat er ook een en daar stonden minder auto´s voor de deur. Dus daar naar binnen. De prijzen waren hetzelfde als kwam er wel een kink in de kabel. Het idee was eigenlijk dat ik alleen zou gaan maar er moesten minimaal twee mensen mee met de vlucht. Dus ging Bert zelf ook mee. Dat was natuurlijk wel even slikken want dat werd dus het dubbele bedrag dan dat uiteindelijk de bedoeling was. Even wilde hij mijn moeder mee laten gaan maar gezien haar hoogtevrees leek mij dat niet geen goed idee. Dan zou ze de hele tijd naar beneden moeten kijken en dat is nu juist datgene wat ze niet zit zitten. Mijn moeder stond ook nee te schudden en zei dat hij maar lekker zelf met mij mee moest gaan. Dan hadden we samen plezier.










Nou dat hebben we ook zeker gehad zeg. Wat was het geweldig. Voor dit bedrag kregen we de 6 tot 8 minuten vlucht (echt kort hoor) en we vlogen over het Disney gedeelte heen. Dat is op zichzelf al een groot gebied en natuurlijk kan je ook heel ver kijken. We kwamen ogen te kort. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te fotograferen en ook stukjes te filmen. Bert had van Kenneth de camera gekregen en die heeft ook zitten filmen. Wat ging die minuten vlug. En dat te bedenken dat er nog kortere vluchten zijn. Ze maken reclame dat je al voor 15 Dollar bij hun terecht kan. Als je mij vraagt ga je dan alleen omhoog en omlaag. Niet naar voor of naar achteren. Daarna heb je ook nog de 25 Dollar en 45 Dollar versie. Ook die doen niet echt veel. Met deze hebben we tenminste nog wat van Disney gezien. Ik vond het in een woord GEWELDIG en heb er ook enorm van genoten. Ik vind het heel lief dat hij me dit cadeau heeft gedaan. Ik plan en organiseer deze vakanties altijd met veel plezier maar het is best pittig omdat ze echt leuke lieve mensen zijn maar geen enkel idee aandragen met wat we kunnen gaan doen. De hele organisatie komt altijd geheel alleen op mijn schouders terecht. Dat hij me op deze manier wilt bedanken vind ik echt super.










Na de vlucht werden Yentle, Corrie en ik bij Premium Outlet Vineland afgezet. De mannen gingen met de andere twee meiden terug naar de villa waar zij lekker het zwembad in doken. De twee andere meiden hadden de afgelopen weken al genoeg kleding gehad. Die konden lekker relaxen in het water. We hadden ons laatste shop momentje gepland en Yentle mocht nu ook gezellig mee. Deze fashionista heeft een duidelijke eigen style en visie en wordt het steeds moeilijker om iets voor haar mee te nemen. Haar smaak is niet helemaal de mijne en ik sla steeds vaker de plank mis. Ik wil nog wel eens een gelukstreffer hebben maar dat wordt steeds minder. Ik heb liever dat ze er zelf bij is als ik kleding voor haar wilt kopen. Dus we gingen gezellig met zijn drieeen op stap. Drie generatie vrouwen. Het is wel heel leuk hoor om haar zo bezig te zien. Het kan allemaal niet op, ze ziet zoveel en wilt nog meer. Maar als ik ergens een grens trek en zeg dat ze dat dan maar zelf moet betalen, dan wordt het a la minute terug gehangen. Te grappig gewoon. Maar ze mag niet klagen. Ze heeft goed gescoord bij GAP, Ralf Lauren, Guess en Forever 21. Zo trots was ze op de tasjes dat ze ze ook zelf allemaal wilde dragen. Dat doet ze anders nooit!!!!









Om half vijf kwamen de mannen en meiden ons oppikken. We gingen eten. Onderweg werd besloten om nog een keertje naar Kobe te gaan. Daar had de meerderheid wel trek in. Mij maakte het vandaag niet zoveel uit. Ik weet dat mijn moeder eigenlijk meer voor steak gaat maar zij vindt de beef bij Kobe´s ook heel lekker. Dus off we go to Kobe´s aan de 192. Weer heerlijk gegeten. Deze chef was heel grappig en bij alles wat hij deed riep hij joehoe, hij vond zichzelf een Japanse Michael Jackson. Rond om ons heen waren nog meer tafels met chefs en ook daar hoorde we af en toe joehoe. Toen we daar om moesten lachen zei hij dat die zijn broers waren. De joehoe´s vlogen ons om de oren. Op een gegeven moment kon Yentle zich niet inhouden en toen hij joehoe zei, herhaalde ze hem gelijk. Het was meer een reflex dan wat anders maar hij vond het geweldig. Zij werd gebombardeerd tot zijn zuster. Het was een gezellige maaltijd.



Na het eten gingen we naar huis. Er werd gepooled, gezwommen, Mea duikt haar bed in en heeft heel de avond tv gekeken. Ik ben begonnen met het inpakken van de koffers. 



Er staan nu drie koffers klaar met cadeautjes en kleding die we niet meer gaan gebruiken. Ik heb deze trip toch weer mooi 18 nieuwe antenna toppers kunnen scoren. 


Die kerst guirlandes gaan steeds voller hangen. Morgen gaan de “van Leeuwen-club” nog even bij Harry op visite om afscheid te nemen. De senioren zijn er klaar mee. Die willen liever een totale rustdag in de villa. Het warme weer is echt heerlijk maar vreet ook wel de energie uit je. Die beginnen het hoge tempo van de vakantie echt wel te voelen. Wij gaan nog wel even bij Harry langs maar starten wat later dan normaal en zullen ook niet tot heel laat blijven. We gaan gewoon thuis eten.
Yentle´s vlog en hij is weer super leuk. Zo trots op haar!



13 opmerkingen:

  1. Wat een leuke belevenis zo'n helicopter vlucht en helemaal als bedankje (dacht al dat die acties langs de kant van de weg lokkers waren :). Ook de rest van de dag helemaal geslaagd, groetjes aan Harry en nog veel plezier even

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een hoogvliegers!Leuk hoor.Ga nog genieten van de laatste dag op het land en vanaf morgen kunnen de oudjes uitrusten aan boord!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf zeg, heel lief dat je dat gekregen heb. Er gaat altijd heel veel tijd in het organiseren zitten, dus dit is wel een mooie waardering! Veel plezier bij HP vandaag, doe hem de groeten.
    Ik ben hier nu zover dat ze toch wel weer naar Amerika willen, whoop whoop!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige ervaring hรฉ een helicoptervlucht? Ik heb hem ook jaren geleden gedaan en dat uitzicht!!! Echt fantastisch!!! Jullie vermaken je prima. Nog veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw in een helicopter, geweldige ervaring! Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi zeg zo'n chopper vlucht. Wat een bofbips ben je ook. En die meoden genieten ook zo. En bijblijven met de jeugd is al moeilijk genoeg. Ga nog lekker genieten van het prachtige Florida.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi zeg zo'n chopper vlucht. Wat een bofbips ben je ook. En die meoden genieten ook zo. En bijblijven met de jeugd is al moeilijk genoeg. Ga nog lekker genieten van het prachtige Florida.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige beleving in een helikopter over Orlando en Disney!!!!! Weer een mooie herinnering om in een 'doosje' te doen voor later en om nu van te genieten, helemaal super!!!!
    Geniet nog van jullie laatste dagje Orlando en voor straks nog een hele week uit je bol op de cruise,

    Kusknuf,

    Marlies
    P.s. Het heeft toch geholpen om te klagen over het weer want zowel bij jullie als bij ons schijnt de zon al 2 dagen ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Jaqueline, ik heb even lekker bijgelezen en wat een heerlijk dagen hebben jullie ook gehad.....wat een mega weer is het he!! Daar komen we voor. Ik wist niet wat ik las de de telefoon van Yentle gevonden is, hoe gaaf is dat zeg. Top!! En ze hebben inderdaad erg veel antennetopper nieuws, heel leuk. En zo'n helicopter vlucht lijkt me toch ook wel super, je straalt helemaal. Veel groetjes uit Davenport.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oo wat gaaf die helicopter vlucht!!
    En wat lief dat je dat kado hebt gekregen.
    Toch wel fijn dat ze het waarderen dat je zoveel regeld.
    Ik had het vorig jaar ook gezien voor maar $25 dollar een vlucht ik zei dat doen we!!
    Stefan zei nog dat kan haast niet ikke jawel het staat er toch.
    Enjawel inderdaad net wat je schreef naar boven en naar beneden :(
    Maar wat een ervaring he( wij hebben het boven de grand canyon gedaan)
    En heerlijk eten bij kobe zijn er van de week ook geweest
    En yentle eer een top

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super om dit samen met je vader te kunnen doen. Met een helikopter vliegen is zo leuk en zo anders dan een vliegtuig.
    Yentle is goed geslaagd met al die tasjes.
    Haha, die grapjes bij Kobรฉ, er is dus een opvolger voor Butter fly!! joehoe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yeah you did it, Thanks to Bert!!
    Wat lief van je mams en Bert om je dit cadeau te geven en wat zal het gaaf geweest zijn, jammer dan dat het maar zo kort duurt, maar gelukkig heb je veel kunnen zien!!
    Jullie genieten volop en ik kan het me voorstellen dat de "ouwelui" een relax dag willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer een lekker dagje en het shoppen met een puber zo herkenbaar. Tot het zelf betalen aan toe :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje achterlaat. Reacties van jou maakt het in de avond leuk om door te gaan.