Pagina's

vrijdag 14 augustus 2015

dagje een, dagje TWEE, dagje dagje op de zee


Het weer: alleen maar zon
Aantal foto’s: 115
Totaal aantal foto’s: 6451


@Arianne: Disney is bij ons ook nog steeds favoriet hoor maar deze boot komt toch wel heel dichtbij. Ieder schip heeft zijn bijzonderheden die de ander niet heeft waardoor het toch wel heel moeilijk kiezen wordt. Maar de Disney Experience is zeker HEEL bijzonder!!
@Rick: Het lukt nog steeds prima al zijn de laatste uren nu wel ingegaan.
@Saskia: dank je wel voor je compliment en het is inderdaad niet gelukt om op mijn gewicht te blijven (daar heb ik geen weegschaal voor nodig hahahaha) maar straks in Nederland ga ik er weer even flink tegenaan. Dan komt het weer goed.
@Nicole: Vormen we een afvallersclubje hahahaha.
@Arianne, Mariska, Marleen, Saskia, Yvonne, Nicole, Mandy, Denise, Marian en Marga: We zijn zo ontzettend blij met de foto´s. We raken er niet over uitgepraat.

Vandaag was de laatste volle dag op de boot en ook die was de gehele dag op zee. Eigenlijk valt er daardoor ook niet zo heel veel over te vertellen. Ik had gisteren al geroepen dat het vandaag “Laat-Jacque-vanmorgen-in-bed-blijven-dag” was. Dus de rest ging lekker zonder mij ontbijten. Ik had geen zin om weer zo vroeg mijn bed uit te komen. Al heel de vakantie is het toch wel vroeg dat we in actie komen. De ene dag wat vroeger dan de ander maar als je met zijn allen wilt ontbijten dan is het toch wel voor iedereen leuk dat je de andere niet te lang laat wachten. Maar als ik iets heerlijk vind, dan is het gewoon lekker in mijn bed ´s morgens nog een tijd een boek lezen. Een kopje thee erbij en voor de rest niets. Geen mensen om me heen, Me-time!!
Ik heb heerlijk kunnen genieten van mijn boek terwijl de andere boven aan het eten waren. 





Toen ze terugkwamen hadden wel iets lekkers voor me meegenomen en voordat we het wisten waren de meiden vertrokken naar het zwembad. Die hebben zich de hele dag prima vermaakt op Deck 15. 


Om 11:00 uur kwamen Corrie en Bert om gezellig wat met elkaar te doen. Omdat ik nog niets had gegeten gingen we richting Central Park. Daar zit het Park Cafe en daar kan je de heerlijkste salades zelf samenstellen en ook een ongelofelijk lekker broodje rosbief krijgen. Die was al eigenlijk heel de week naar me aan het roepen maar elke keer kwam het er niet van. Maar vandaag was de dag en wat was die HEERLIJK!!! Zo mals en zacht dat vlees en een beetje mosterd erbij. Oh als ik daar toch maar eerder aan begonnen was. Dan had ik daar zeker elke dag ruimte voor gemaakt. 





Mmmmmmmm. Ik had er zelfs al een hap van genomen voordat hij op de foto ging. Zo gulzig was ik. Mijn gesmul was zo overduidelijk hoorbaar dat bij andere drie wel heel nieuwsgierig werden naar dat lekkers. Dus ondanks dat ze wel ontbeten hadden gingen ze ook het Park Cafe naar binnen en kwamen met een salade en/of een broodje naar buiten. 


Na het eten gingen we naar boven. Deck 15 riep ons. De senioren gaven aan dat ze liever niet in de zon wilden gaan zitten want er waren gisteren toch wel een paar plekjes op hun lichaam verbrand ondanks hun smeren en omdat er nu ook weer geen wind stond was het wel heel warm in de zon. Dus even rondlopen voor een bedje. Het viel ons gisteren ook al op dat ondanks het een zeedag was, het toch niet megadruk was. Er is zoveel te doen om het schip dat de mensenmassa goed verspreidt is en er waren nog vele bedje vrij. Nou hadden wij wel veel mazzel want we konden terecht in een “booth”. Deze bedden hebben nog een extra kussen om op te liggen. Dat konden we wel heel erg waarderen. Ook was de steelband weer aan het spelen en dat geeft zo´n lekker sfeertje. Die steeldrum geeft zo´n heerlijk geluid. Je moet er wel een beetje op dansen als je aan het lopen bent.



Rond twee uur hadden we het wel gehad en gingen we naar de Promenade om wat te drinken. Mea ging wel met ons mee maar de andere twee bleven boven. Dit keer kwamen we Gloria tegen waar Mea nog even gauw mee op de foto ging. Wat een boffert! Aan boord heb je een Dreamworks kanaal op de televisie waar een aantal films van Dreamworks non-stop worden afgespeeld. Madagascar hebben ze dus deze week zeker wel 10 x gezien. Niet altijd de volledige film maar zeker wel 10 keer delen ervan. Ook Puss in Boots, Kung Fu Panda II, How to train your dragon en Monsters vs. Aliens. Die films heb ik regelmatig langs zien komen. En nu hoor je ze niet klagen dat ze het niet kunnen verstaan en of die film ook in het Nederlands gesproken te krijgen is. Ook hoor je ze niet zeuren over gebrek aan ondertiteling. En nog steeds zitten ze aan de scherm gekluisterd. We zullen het thuis wel weer gaan meemaken maar nu konden ze het ook  zonder. 




Toen werd het toch echt tijd om aan de koffers te beginnen. Corrie en Bert hadden vanmorgen al twee koffers ingepakt dus die konden nog voor een rondje blijven maar ik had nog vier koffers op me wachten en het zou nu echt een precisie zaakje gaan worden want toen we uit de villa vertrokken ging er van alles mis en leek het er even op dat we nog een extra koffer moesten gaan kopen voordat we naar het vliegveld zouden gaan (ja ja, ik weet het. Ik heb veel kleding gekocht hihihi). Dus het was van groot belang dat we het nu zo gaan verdelen dat dit niet nodig zou zijn. En warempel……het is gelukt!!! We hebben alles in de zes koffers, vier rugzakken, een handtrolley, een flinke schoudertas en een strandtas gekregen. Die strandtas zal gaan meevallen omdat hier de kleding in zit die we willen gaan aantrekken voordat we het vliegtuig instappen. We zijn dan toch altijd liever wat dikker aangekleed omdat we dan de nacht ingaan en we het lekker warm willen hebben.





Toen we in de cabin kwamen zagen we dat de stateroom attendant de tags hadden neergelegd voor de koffers. Op die tags moet je je NAW gegevens invullen en daarop staat ook een cijfer. Die moet je dan om het handvat van je koffer doen en vanavond voor 23:00 uur buiten de deur van je cabin hebben gezet. Hier worden ze dan vanavond/vannacht opgepikt en kan je ze de volgende morgen in dat vak met het cijfer terugvinden. Ook vonden we een lijst met de tijden wanneer je verwacht werd in het theater om van boord af te gaan. Wij hadden eerst tagnummer 3 en wij waren een van de eerste die van boord af mochten. Wij mochten ons al om 8:00 uur melden. Corrie en Bert hebben tagnummer 43 en die mogen zich om 10:00 uur melden. Nou dat ging natuurlijk niet werken. Het kon niet zo zijn dat wij beneden nog twee uur op hun moesten gaan wachten voordat zij van boord af konden. Ze konden waarschijnlijk wel eerder maar misschien waren dan de koffers nog niet klaar voor het meenemen. We moesten dit maar even gaan vragen.



Eerst eten. Het was de laatste keer en omdat we de gisteren niet waren geweest was onze ober nu heel blij om ons te zien. Ook duurde het weer even voordat de andere tafeltjes gevuld waren dus we kregen weer zijn onverdeelde aandacht. Gelukkig duurde dit niet al te lang en kwamen de gasten van de andere tafels ook. Aan het einde van het diner werden alle obers nog even in het zonnetje gezet en namen we afscheid van elkaar. Het was een week van DIK in de watten gelegd worden tijdens het eten. Hij heeft zijn fooi dik verdient.






Na het eten wilden we naar Guest Relations om het met die tags te regelen maar we kwamen terecht in de Farewell Party op de Promenade. Was op zich niet heel bijzonder maar wat een prachtig plafond werd dit zeg! Vol met kleuren en lichtspel. Er werd gezellige muziek gedraaid en de lichtshow deed daaraan mee. Verschillende mensen van de Animatie werden in het zonnetje gezet en aan het eind kwam ook nog King Julian van Madagascar even een potje swingen. Was wel even leuk om dit allemaal gezien te hebben. Bij de Guest Relations kon alles geregeld worden en we kunnen nu gelijk met Corrie en Bert van boord af.







Nu zit ik het laatste blog aan boord te typen is het buiten flink aan het flitsen. Of het ook echt dondert kan ik niet goed horen want de ramen en wanden zijn (gelukkig) behoorlijk dik. Het is wel een bijzonder gezicht om elke keer een lichtflits in het zwart te zien want voor de rest zien we helemaal niets. Voor morgen staat er weer een pittige dag. We gaan nu om 10:00 uur van boord. Proberen met alle koffers in de Avis bus te komen die ons dan naar het verhuurbedrijf zal brengen. We hebben weer twee auto´s gehuurd waarmee we naar Orlando MCO zullen rijden. Daar gaan we maar gelijk het vliegveld op. Er zijn daar genoeg winkeltjes en eettentjes om ons te vermaken. We gaan hopelijk om 20:30 uur (lokale tijd) de lucht in. In principe hebben we meer dan genoeg tijd om alles op ons gemak te kunnen doen maar het reizen zelf vind ik altijd behoorlijk stressvol. Ik zal blij zijn als ik morgenavond in het vliegtuig zit en we op tijd zullen vertrekken. Al hebben we ruim de tijd voor onze overstap in Dublin. Wanneer we aankomen in Amsterdam brengen we eerst de koffers naar Barendrecht om vervolgens met gierende banden richting Little miss Pip te gaan. We moeten wel eerst de koffers naar huis brengen omdat we anders geen ruimte hebben voor al haar spulletjes maar het is uitladen en weer door.
Ik zal mijn best doen om nog een verslag te maken wanneer ik onderweg ben maar anders zal die zo snel mogelijk verschijnen bij thuiskomst. En natuurlijk een nabeschouwing over de hele reis. Dan is het voor ons weer voorbij.








13 opmerkingen:

  1. Zo wat hebben jullie genoten op de cruise.
    Dat word wel ff wennen als je zo meteen thuis weer alles zelf moet doen.
    Maar veel mooie herinneringen van een prachtige vacantie.
    Alvast een goede terugreis en fijn dat je gelijk naar je hondje kan,wij missen onze hond ook wel..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een top vakantie hebben jullie gehad. Het weer is ook helemaal goedgekomen gelukkig.
    Zal niet meevallen straks weer in NL na al die verwennerij.
    Maar met alle mooie herinneringen, foto's filmpjes kunnen jullie straks thuis de vakantie nog eens overdoen.
    Bedankt voor het meelezen en alvast een goede reis!
    Geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor alle leuke verhalen en de foto,s en voor straks en hele fijne reis zonder vertragingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor je heerlijke blog ik zal het gaan missen in mijn dagelijkse opstart!
    Alvast een hele goede reis naar huis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was weer een leuke vakantie.met mooie herineeringen en fito's. Jammer dat het voorbij is. Ook voor mij ik ga de dagelijke avonturen zeker missen. Geniet van de laatste uren florida en een goede reis. Bedank dat ik mocht meelezen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke zeedag en de meiden vermaken zich ook prima! Ik ga je blog missen elke ochtend, was weer erg leuk en herkenbaar! Goede reis terug en ik 'spreek' je snel weer voor een sushi date!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk dat je vandaag wat langer kon blijven liggen in alle rust want vandaag wordt een drukke dag. Mooi dat het geregeld is dat jullie tegelijk van boord kunnen. Sterkte vandaag en alvast een hele goede terugreis. Ik lees nog wel hoe de terugreis verlopen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige cruise hebben jullie gemaakt zeg. Dat broodje rosbief mmmmmm. Maar het zit erop. Bedankt voor het prachtige blog en wel thuis

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige cruise hebben jullie gemaakt zeg. Dat broodje rosbief mmmmmm. Maar het zit erop. Bedankt voor het prachtige blog en wel thuis

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lekker relax begin van je dag, helemaal gelijk!! Ik doe dat thuis ook graag in het weekend. Dank je wel voor je leuke en enthousiaste verslagen, hier heb ik graag iedere morgen tijd voor gemaakt. Een hele goede en fijne reis terug naar huis.
    Groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig mooie foto reportage van jullie allemaal!!!! Als je dit leest zit je inmiddels al in het vliegtuig richting Dublin en is het feest in Amerika voorbij. Heb enorm genoten van jullie avontuur en blog maar ben ook weer blij als ik jullie straks in levende lijve terugzie,

    Liefs van ons,

    Marlies
    O ja, als je aankomt regent het....WELKOM TERUG😁

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke laatste dag!
    Zo'n cruise lijkt me echt verwennen! Misschien wij ook maar eens doen.
    Jullie hebben echt een supervakantie gehad.
    Fijne terugreis .
    En bedankt voor elke dag het leuke verslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor het gezellige bloggen en door jullie cruise verslag definitief besloten dat wij ook echt een keer zo'n cruise gaan doen. Ik hoop dat jullie een goede terugreis gehad hebben. Tot een volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje achterlaat. Reacties van jou maakt het in de avond leuk om door te gaan.